Sökning: "sociala medier påverkan"
Visar resultat 11 - 15 av 565 uppsatser innehållade orden sociala medier påverkan.
11. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER
12. Sociala mediers påverkan av unga vuxnas politiska deltagande online : En kvalitativ studie av hur dagens sociala medier påverkar internetanvändares politiska deltagande online
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : This study delves into the influence of social media on the online political participation of young individuals. The research focuses on a sample comprising six students from diverse programs at Örebro University, employing a qualitative methodology centered on semi-structured interviews conducted with all participants. LÄS MER
13. Ett klick ifrån politiken: : Om sociala mediers och ungdomars politiska engagemang
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : Kunskapsöversikten syftar till att besvara frågorna “Hur påverkar sociala medier ungdomars demokratifrämjande politiska engagemang?” och “Vad säger tidigare forskning om sociala mediers påverkan på ungdomars källkritiska förmåga?”. Metoden har framför allt bestått av litteratursökning i databaserna ERIC, ERC och Swepub. LÄS MER
14. "NÅ UT TILL FLER UNGDOMAR OCH SÄNKA TRÖSKLARNA IN TILL BIBLIOTEKET" : En studie om Tiktok-kontos förändringar på folkbiblioteket utifrån folkbibliotekariers perspektiv
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Den här uppsatsen har undersökt hur förändringsprocessen gick till när folkbibliotek skapade Tiktok-konton och vilka faktorer som spelade roll för kontos upprätthållning. Studien undersökte också hur bibliotekens konton på plattformen har förändrat biblioteksverksamheten enligt folkbibliotekarien. LÄS MER
15. Influencer marketing inom hudvårdsbranschen : En kvantitativ studie om konsumenters attityd och köpintention
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2024-01-04 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Danayit Yibrah & Mikaela Isacson (00/12/10) (99/02/26) Titel: Influencer marketing inom hudvårdsbranschen Handledare: Pejvak Oghazi Nyckelord: Sociala medier, Influencer marketing, Attityd, Köpintention, Interaktion, Förtroende. LÄS MER