Sökning: "sociala medier politiker"

Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser innehållade orden sociala medier politiker.

  1. 1. Politisk kommunikation och sociala medier: TikTok, en politisk arena där popcornätande och öldrickande vinner

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Edvin Kenning; Hugo Östlin; [2023]
    Nyckelord :Political communication; rhetoric; personalization; populism; frontstage; backstage; third act; TikTok; Instagram; democracy; Social Sciences;

    Sammanfattning : The study aims to provide insights into political communication on social media, particularly the rise of right-wing populist parties among young voters and their connection to the theories of personification, populism, and dramaturgy. It focuses on how the Moderate Party adapts and structures its communication strategies on TikTok and Instagram in preparation for the 2022 election to engage followers. LÄS MER

  2. 2. När länder blir varumärken och politiker marknadsförare En kvalitativ analys av den svenska regeringens publicering på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Hansson; Eléonor Johansson; [2023]
    Nyckelord :Public diplomacy; nation branding; nation branding identity; diplomatic listening; reputation management; cooperate; signals; social media; Offentlig diplomati; nationsvarumärkning; nationsvarumärkesidentitet; diplomatiskt lyssnande; nationsrykteshantering; samarbeta; signaler; sociala medier.; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to contribute to the research field of public diplomacy and nation branding on social media. The study examines how Swedish government representatives communicated nation branding, reputation management and public diplomacy. LÄS MER

  3. 3. Trots alla lagar och alla hot, så kan de aldrig släcka vår passion! : en kvalitativ fallstudie av svenska fotbollssupportrars retorik på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Johan Martelius; [2023]
    Nyckelord :Supporterkultur; subkultur; moralpanik; identitetsskapande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ fallstudie som undersöker svenska fotbollssupportrars kommunikation på Instagram. Problemformuleringen grundar sig i den motsättning som uppkommit mellan supportrar och polismyndigheten. LÄS MER

  4. 4. Den digitaliserade politikern : En kvalitativ socialsemiotisk studie på hur svenska partiledare konstruerar ett personligt varumärke på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Klara Villebeck; [2023]
    Nyckelord :Political communication; Political marketing; Personal branding; Personalization; Social semiotics; Social media; Mediatized politics; Instagram; Politisk kommunikation; Politisk marknadsföring; Personligt varumärke; Personalisering; Socialsemiotik; Sociala medier; Medialiserad politik; Instagram;

    Sammanfattning : Den politiska kommunikationen har alltid varit nära kopplad till medier och i ett ständigt förändrat medielandskap har politiska partier och aktörer desto mer varit i behov av att anpassa sina strategier för att nå ut med sina budskap. Till följd av digitaliseringens stora genomslag har den visuella politiska kommunikationen blivit mer betydelsefull än någonsin tidigare där politiker kan kommunicera direkt till sina följare genom sociala plattformar. LÄS MER

  5. 5. Users Attitudes on Changing Anonymity on Social Media

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Simon Toblad; [2023]
    Nyckelord :anonymity; social media; moderation; self-moderation; accountability; safety; verification; communication; anonymitet; sociala medier; moderation; självmoderering; ansvarighet; säkerhet; verifikation; kommunikation;

    Sammanfattning : Anonymity on social media is a complex topic that has garnered attention from politicians and legislators alike. However, the opinions of end users on this matter have not been given due consideration. LÄS MER