Sökning: "sociala medier positiv påverkan"
Visar resultat 16 - 20 av 70 uppsatser innehållade orden sociala medier positiv påverkan.
16. “Man ser ju inte vad andra människor känner genom skärmen liksom” : En kvalitativ studie om sociala mediers positiva och negativa effekter på ungas mående utifrån professionellas och ungas perspektiv.
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med studien var att bidra till kunskap om hur sociala medier kan påverka ungas mående, både positivt och negativt genom att undersöka hur ungdomar och professionella inom elevhälsan ser på fenomenet. Eftersom elevhälsan dagligen arbetar och samtalar med unga på gymnasiet så ville vi även undersöka hur elevhälsan arbetar med sociala medier och dess påverkan på unga. LÄS MER
17. Produktionslandets inflytande : The influence of country-of-production
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur modeföretags val av produktionsland påverkar svenska konsumenternas köpintention. Resultatet ska kunna användas som ett motiv av företag inom modesektorn i deras beslut om produktionsland. LÄS MER
18. Övertygande design på Instagram : En studie om hur övertygande design används på Instagram samt hur användarna upplever det.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Studien undersöker hur övertygande design används på sociala medietjänsten Instagram samt hur användarna upplever det. En kartläggning av beståndsdelar har genomförts för att identifiera appliceringen av övertygande designtekniker som ämnar till attityd- eller beteendeförändringar. LÄS MER
19. Valet av ett köp! : En studie om konsumenters köpbeteende i samband med influencer marketing.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study is to investigate how attitude and credibility have an impact on consumers' buying behavior in connection with influencer marketing. Thus, the study aims to investigate which of the phenomena influencer marketing and WoM are reported to affect consumers' buying behavior to the highest degree. LÄS MER
20. Influencers i marknadsföring : En kvantitativ studie om influencers påverkan på konsumenters köpintention
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Sociala medier har idag en enorm påverkan på konsumenter på grund av digitaliseringens framfart. En bidragande kraft till konsumtion via sociala medier är fenomenet influencers. LÄS MER