Sökning: "sociala medier rekrytering"

Visar resultat 1 - 5 av 70 uppsatser innehållade orden sociala medier rekrytering.

  1. 1. Employer branding : Konsten att rekrytera och behålla kompetenta medarbetare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Joussef Elias; Robin Sandgren; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; human resource outsource; internal marketing; employer branding mix; recruiting; Employer branding; human resource outsource; internal marketing; employer branding mixen; rekrytering;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att kunna överleva på en modern konkurrensutsatt marknad som små och medelstora företag måste de ha kompetent och talangfull personal. Genom att ha ett starkt arbetsgivarvarumärke så blir det lättare att bibehålla den kompetenta personalen men även för att rekrytera nya. LÄS MER

  2. 2. Föräldrars upplevelser kring barns sömnproblem och av barnhälsovårdens sömnrådgivning : En kvalitativ intervjustudie

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)

    Författare :Sharon Gerszbejn; Amanda Kvant; [2023]
    Nyckelord :child health care; child sleep problem; parental behaviour; parental support; sleep counseling; barnhälsovård; barns sömnproblem; föräldrabeteende; föräldrastöd; sömnrådgivning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sömnproblem hos barn inbegriper svårigheter med insomning och sömnkontinuitet. Omkring 20-30% tros ha sömnproblem, där 5-6% är svåra och ihållande. Det kan leda till att livskvaliteten försämras för föräldrar. Följden av sömnbrist har ett samband med utmattning, stress och depression. LÄS MER

  3. 3. Vikten av employer branding på en konkurrensutsatt marknad

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cecilia Nielsen; Frida Persson; [2022]
    Nyckelord :Employer branding; IT; rekrytering; arbetsgivarattraktivitet; kompetensbrist;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa uppsats var att undersöka vilken roll employer branding har för rekryterare under rekryteringsprocessen för att attrahera kandidater till sina arbetsplatser i den konkurrensutsatta IT-branschen. Ämnet ansågs relevant att undersöka eftersom det råder stor kompetensbrist inom IT-branschen vilket gör det svårt att attrahera kandidater. LÄS MER

  4. 4. Sociala medier i Polisens tjänst : En studie om sociala mediers påverkan på rekrytering inom Polisen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hanna Bengtsson; Elin Ferhm; [2022]
    Nyckelord :Swedish Police force; Digital marketing; Social Media; Interest; Trust; Impact; Police students; Svenska Polismyndigheten; Digital Marknadsföring; Sociala medier; Intresse; Förtroende; Påverkan; Polisstudenter;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka om Polismyndighetens och privata polisanställdas konton på sociala kanaler har en påverkan på intresset för polisyrket. Studien avser att, med sitt resultat och diskussion, redovisa tillvägagångssätt för att skapa ett ökat intresse för polisutbildningen och yrket. LÄS MER

  5. 5. Extremism på digitala plattformar : En kvalitativ studie av TikToks rekommendationsalgoritm

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Johanna Kahlqvist; Ebba Falk; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The threat of violent extremism is considered by authorities as one of the largest today. Political extremism has increased over the years and the number of politically motivated terrorist incidents in the Western world is higher than religiously motivated. LÄS MER