Sökning: "sociala medier södertörns högskola kommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden sociala medier södertörns högskola kommunikation.
1. Service Recovery hos restaurangbranschen genom hantering av eWOM : En kvalitativ studie om hur restaurangbranschen kan återhämta sig från negativ eWOM med hjälp av Service Recovery
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Restaurangbranschen är en lovande affärsverksamhet då mat är ett av de primära behoven för alla människor. Restauranger arbetar i en fysisk miljö med en stor mängd personlig interaktion med kunderna, vilket innebär att fel, misstag och misslyckanden inte kan undvikas. LÄS MER
2. Marknadsförares attityd av marknadsföringstrenderna händelser, reels och Tiktok : En kvalitativ undersökning av marknadsföringstrender
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : I takt med digitaliseringen tillförs ständigt nya marknadsföringsmöjligheter där tidigare forskning betraktar sociala medier som en aktuell marknadsföringsstrategi, där främst videobaserade funktioner uppmärksammats och blivit en marknadsföringstrend. Därför är det vanligt att se marknadsföring som ofta sker genom online videos där händelser, reels och Tiktok identifieras som starka marknadsföringsverktyg som är aktuella och trendar. LÄS MER
3. Influencers trovärdighet hos generation Z : En kvalitativ studie om influencers trovärdighet och dess påverkan på undvikande beteende samt varumärkesundvikande hos Generation Z i Sverige, Kanada, England och Saudiarabien.
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : De senaste tjugo åren har teknologins utveckling påverkat människors liv enormt och medfört en kraftig tillväxt av sociala medieplattformar. På sociala medier hittar man influencers som är individer som konstruerar lockande innehåll på olika sociala medieplattformar. LÄS MER
4. Digitala dialoger : En analys av affordansers påverkan på antifeministisk kommunikation på plattformarna X, Instagram och Rumble
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Den här studien undersöker vilka affordanser sociala medie plattformarna X, Instagram och Rumble förser och hur affordanserna används av tre olika antifeministiska kreatörer. Vi använde oss av Treem och Leonardis teori om affordanser, där observationsschemat delades in i synlighet, varaktighet, redigerbarhet och anknytning. LÄS MER
5. Kriskommunikation på Instagram : En kvalitativ studie av kriskommunikation på Instagram och dess påverkan på konsumenternas syn på skandaliserade företag
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to deepen the understanding of how crisis communication on Instagram is conducted and how it influences consumers' perceptions of a company following a scandal. Method: This study is based on a qualitative research method. LÄS MER