Sökning: "sociala medier som verktyg vid kriskommunikation"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden sociala medier som verktyg vid kriskommunikation.

  1. 1. Penningtvätt och anti-korruption: hur hanterar banker kritiserade händelser? : En innehållsanalys av svenska bankers kommunikationshantering vid kritiserade händelser i hållbarhetsrapporter och på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Amanda Lindstrand; Jessica Rydell; [2021]
    Nyckelord :sustainability report; banks; CSR; legitimacy; greenwashing; WOM; information asymmetry; social media; communication strategies; hållbarhetsrapport; banker; CSR; legitimitet; gröntvätt; WOM; informationsasymmetri; sociala medier; kommunikationsstrategier;

    Sammanfattning : Aim - The aim of this study is to examine crisis communication strategies in the banking sector on social media and in sustainability reports, linked to money laundering and anti-corruption to prevent damage at their reputation and legitimacy. Background - The growth of internet and its channels for digital communication has globally become an important tool for companies. LÄS MER

  2. 2. Kriskommunikation på sociala medier under pandemier som Covid-19 : En kvalitativ innehållsanalys baserad på semistrukturerade intervjuer av yrkesverksamma kommunikatörer.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alexandra Essén; Isa Ekblad; [2021]
    Nyckelord :Crisis communication; Social media; Factors; The profession of communicators; Covid-19-pandemic; Kriskommunikation; Sociala medier; Faktorer; Yrkesgruppen kommunikatörer; Covid-19-pandemin;

    Sammanfattning : Under år 2020 drabbades världen av en pandemi, ett omfattande virus vid namn Covid-19 som har påverkat både organisationer och individer runt om i världen negativt, vilket har krävt att värdet av en lyckad kriskommunikation varit stor för organisationer. På grund av detta är det viktigt att organisationen har kunskap i hur de ska anpassa sin kriskommunikation i sociala medier efter den typen av kris som Covid-19-pandemin är. LÄS MER

  3. 3. Facebook som krishanteringsverktyg för allmänheten Skogsbranden i Västmanland

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Agnes Asplund Schmidt; Denise Reinler; [2015-02-12]
    Nyckelord :kvantitativ metod; kvalitativ metod; metodtriangulering; Maslows behovshierarki; Produsage; Uses and Gratifications; Skogsbranden Västmanland; Facebook; sociala medier; Kriskommunikation;

    Sammanfattning : Titel: Facebook som krishanteringsverktyg för allmänheten - Skogsbranden i Västmanland. Författare: Agnes Asplund Schmidt och Denise Reinler. Uppdragsgivare: JMG (Forskningsprojekt Kriskommunkation 2.0). LÄS MER

  4. 4. Sociala medier – trendigt idag, ute imorgon?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Evelina Gustavsson; Rebecka Jönsson Jeppsson; [2013]
    Nyckelord :Skånetrafiken; isomorfism; sociala medier; facebook; kris; intressenter; diskrepans. Skånetrafiken; isomorphism; social media; crisis; stakeholders; discrepancy.; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens individualistiska och tekniska samhälle finns en övertro till möjligheterna med sociala medier. I denna fallstudie av Skånetrafiken undersöks, analyseras och förstås resenärers behov av information vid kriser via Facebook utifrån ett kund-perspektiv. LÄS MER