Sökning: "sociala plattformar"

Visar resultat 21 - 25 av 346 uppsatser innehållade orden sociala plattformar.

  1. 21. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Andersson; Jonas Eklund; [2023]
    Nyckelord :UX; User Experience; Design; Usability; Trust; Loyalty; Customer relations; UX; User Experience; Design; Användarvänlighet; Tillit; Lojalitet; Kundrelationer;

    Sammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER

  2. 22. Våra plattformar och köpintentioner : En kvantitativ undersökning om konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok 

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliwer Tomczyk; Wilma Pasanen; Nathalie Indiketiya Hewage; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; tillit förtroende; tekniskt förtroende; köpintention; sociala medier; riskbenägenhet; upplevd kontroll; teknisk effektivitet; Facebook och Tiktok;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Nathalie Indiketiya Hewage (01/05/11) Wilma Pasanen (01/08/31)                                Oliwer Tomczyk  (96/03/30)                             Titel: Våra plattformar och köpintentioner - En kvantitativ undersökning om Konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Social media marketing, tillit/förtroende, tekniskt förtroende, köpintention, sociala medier, riskbenägenhet, upplevd kontroll, teknisk effektivitet, Facebook och Tiktok  Forskningsfråga/or: Hur påverkar reklam konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok beroende på kön och ålder?  Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambandet på reklam mellan Facebook och Tiktok samt konsumenters köpintention. Studiens resultat bidrar till en bättre förståelse för huruvida köpintentionen ändras beroende på plattform och demografiska faktorer, mer specifikt kön och ålder. LÄS MER

  3. 23. Risker och möjligheter med mobiltelefonen

    L1-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Johan Ek; [2023]
    Nyckelord :unga vuxna; mobiltelefon; kommunikation; sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : År 2007 släpptes världens första smartphone. Bara 16 år senare har näst intill varenda människa i Sverige en mobiltelefon i deras ficka. Sakta men säkert har mobiltelefonen blivit en del av vår vardag som ett av våra mest basala behov. LÄS MER

  4. 24. Go with the flow : En studie om social konsumtion på TikTok

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Madeleine Eckert; Stella Nilsson Ternström; Emelie Danielsson; [2023]
    Nyckelord :TikTok; Fashion Communities; Consumer Behaviour; Hauls; Social Commerce; eWOM; Flow.; TikTok; communities; konsumentbeteende; hauls; social commerce; eWOM; flow;

    Sammanfattning : I takt med att sociala medier har växt sig större har konsumenters shoppingbeteende förändrats. Inköp av produkter sker numera i allt större utsträckning på sociala medier. LÄS MER

  5. 25. Design för motivation och engagemang i enterprise social media : Användning av inre motivation för utformandet av gamification och persuasive design

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Emma Thölin; Pegah Esnaashari Esfahani; [2023]
    Nyckelord :Intrinsic motivation; engagement; enterprise social media; gamification; persuasive design; Inre motivation; engagemang; enterprise social media; gamification; persuasive design;

    Sammanfattning : På grund av Covid-19 pandemin har sättet vi arbetar på förändrats och allt fler människor arbetar idag på distans. Detta har medfört att medarbetare kan känna sig ensamma utan en tillhörighet till den arbetsplats de jobbar på, vilket kan ha negativa effekter på deras engagemang och prestationer. LÄS MER