Sökning: "sociala plattformar"
Visar resultat 6 - 10 av 346 uppsatser innehållade orden sociala plattformar.
6. Contextual Implications on Sustainable Entrepreneurship : a qualitative study on Food Waste Platforms contribution to reducing food waste in Sweden
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The global issue of food waste persists, with local digital solutions emerging to address aspects of this problem. Inspired by new economic models like the shared economy, Food waste platforms embody sustainable entrepreneurship. LÄS MER
7. “Ask what you can do for your company” : En studie om Gamestop-sagan: Från social rörelse till brand love
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker den digitala sociala rörelsen som uppstod ur efterdyningarna av den så kallade GameStop-sagan på aktiemarknaden. Spelåterförsäljaren GameStop erhöll en grupp hängivna anhängare på det sociala mediet Reddit. LÄS MER
8. Vad är poängen? : En narrativ jämförande analys av Kevin Bangs egna videor och marknadsföringsvideor
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Reklam har genom tiderna utvecklats från att vara övervägande argumenterande text till att påsenare år ha en mer berättande ansats, särskilt med framväxten av videoreklam. Socialamedier har lockat många företag att flytta sin reklam från traditionella medier till socialamedier på grund av den ökande användningen. LÄS MER
9. Diskriminering på sociala medier: En designstudie i syfte att minimera diskriminering genom design på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Sociala medier har miljontals användare och erbjuder en plattform där människor kankommunicera och interagera med varandra dagligen. I takt med att antalet användare avsociala medier ökat, har också diskriminering online blivit ett stort problem som är svår atteliminera. LÄS MER
10. Kommersiell sharenting - etiskt eller oetiskt? En kvalitativ studie som diskuterar och analyserar etiken bakom fenomenet kommersiell sharenting, då influencers använder sina barn i marknadsföringssyfte på sociala medier
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sociala medier har kommit att bli en central och betydande del av många människors dagliga liv. I takt med digitaliseringen och teknikens utveckling har yrket influencer uppstått. Idag tjänar stora profiler miljoner på att publicera bilder och videos på sociala medier i samarbete med andra varumärken. LÄS MER