Sökning: "socialanätverk"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet socialanätverk.

  1. 1. Viljan att uppleva och hjälpa till, grundad i postkoloniala normer : Motiv till internationellt volontärarbete

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Linnéa Öman Olsson; [2023]
    Nyckelord :Etnicitet; Femininitet; Klass; Postkolonialism; Volontärturism;

    Sammanfattning : Volontärturism har kritiserats som ett fenomen vilket uttrycker postkoloniala normer ochvärderingar där volontärförmedlande organisationer samt företag målar upp en förenklad bildav internationellt hjälparbete. Tidigare forskning har pekat ut unga kvinnor från medelklassensom främsta resenärer på volontärresor och utgör därför urvalet till denna studie. LÄS MER

  2. 2. Hur upplever cancerpatienter deras socialanätverk? : En sociologisk studie om nätinteraktion, socialarelationer, socialt bemötande och gemenskaper pånätet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Nathalie Lindeborg; [2015]
    Nyckelord :sociala relationer; socialt stöd; cancer; nätinteraktion; gemenskap;

    Sammanfattning : Minst var tredje person i Sverige insjuknar i cancer, varje timme får sex personer ett cancerbesked och varje år får 58 000 människor i Sverige ett cancerbesked. Cancer är en folksjukdom som är ett samlingsnamn för ca 200 olika sjukdomar där dessa har gemensamt att celler okontrollerat börjar dela på sig någonstans i kroppen. LÄS MER

  3. 3. Identitetsskapande bilder : En studie om bilddelning och identitet på Facebook

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Nalawit Pietros; Anna Daghall; [2012]
    Nyckelord :Image sharing; Social media; Facebook; Identity; Online identity; Strategy; Connection; Bilddelning; Social media; Facebook; Identitet; Onlineidentitet; Strategi; Gemenskap;

    Sammanfattning : På Facebook är man författare till sin egen digitala självbiografi. Sociala medier och socialanätverk har gjort det möjligt för användare att kunna forma den bild av sig själv man vill visaomvärlden. Vi har gjort en studie om vilka strategier man använder sig av för att dela bilderoch vad dessa bilder säger om användarens identitet. LÄS MER

  4. 4. Successful Branding in Covert Virals : Communication Strategy and Communication Channel Synergy

    Kandidat-uppsats, Internationella Handelshögskolan

    Författare :Carl Oscar Jansson; Jens Myhrman; Michael Nordström; [2011]
    Nyckelord :Covert Virals; Branding Strategies; Communication Channels; Advertising; Covert Marketing; Viral Marketing; Communication Strategy; Media Strategy; Generation Y;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to see what implications the new communication channel of Covert Virals has on acknowledged communication strategies and whether or not these strategies are still viable within Covert Virals.   Background: The term Covert Viral has been given to pieces of advertisement, spread through the medium of electronic word of mouth over social networks, which are designed to look user made. LÄS MER