Sökning: "socialt innehåll"

Visar resultat 16 - 20 av 295 uppsatser innehållade orden socialt innehåll.

  1. 16. Ett påbörjat gigantiskt experiment där våra barn får agera mänskliga försökskaniner - En kvalitativ studie om föräldrars uppfattning om sina barns skärmanvändning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Helen Hammarbäck; [2023]
    Nyckelord :Skärmtid; barn; föräldrar; internet; socialisering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Undersökningar tyder på att skärmanvändningen hos barn och unga ökar och att medieanvändning går allt lägre ner i åldrarna. Barn och unga matas dagligen med en uppsjö av sociala medier. Den ökade tiden för skärmanvändning bidrar till allt mindre tid för socialt samspel och att använda kroppen för fysisk aktivitet. LÄS MER

  2. 17. Bostadsaktörer som sociala brobyggare? : En fallstudie om socialt hållbar bostadsförsörjning

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Christina Berthlin; [2023]
    Nyckelord :Social hållbarhet; fastighetsägarsamverkan; bostadsaktörer; privat sektor; offentlig sektor;

    Sammanfattning : Syftet är att utforska förutsättningar och möjligheter till en konstruktiv samverkan mellan lokala bostadsaktörer som strävar efter socialt hållbara bostadsområden. Metoden för uppsatsen är en kvalitativ fallstudie av fastighetsägarföreningen Samverkan i Huddinge. LÄS MER

  3. 18. Att skapa eller att inte skapa User Generated Content : En kvantitativ studie om användares engagemang på digitala plattformar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eliasson Gustav; Nassab Assal; [2023]
    Nyckelord :User generated content; UGC; Social media; Digital platforms; Engagement; Service-dominant logic; Value co-creation; COBRA; Functional value; Social value; Emotional value; User generated content; UGC; Sociala medier; Digitala plattformar; Engagemang; Tjänstedominant logik; Samskapande av värde; COBRA; Funktionellt värde; Socialt värde; Emotionellt värde;

    Sammanfattning : Den ökade närvaron på digitala plattformar har gett konsumenter möjligheten till ökat inflytande och påverkan längs hela värdekedjan. Genom att konsumera, bidra och skapa innehåll på digitala plattformar är User Generated Content (UGC) ett verktyg för användare att vara delaktiga i värdeskapandeprocessen. LÄS MER

  4. 19. Möjligheter och begränsningar i barns sociala samspel på en mindre förskolegård : -

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Martin Wester; Sara Zöllmann; [2023]
    Nyckelord :affordance; agens; fri lek; friyta; naturligt material; skapat material; socialt samspel;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka huruvida designen och innehållet på en mindre förskolegård bidrar med begränsningar eller möjligheter till det sociala samspelet. Ett etnografiskt förhållningssätt har använts som metod och innefattar deltagande observationer samt medföljande observationer, så kallade go-alongs. LÄS MER

  5. 20. Allegro i Musikparken : ett gestaltningsförslag till en allaktivitetspark intill Gottsundaskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Alexandra Astafourova; Klara Hellgren; [2023]
    Nyckelord :Aktivitetspark; allaktivitetspark; gestaltning; medborgarsamtal; social hållbarhet; välmående; ekosystemtjänster;

    Sammanfattning : Möjligheten att aktiveras, träffa människor och delta i samhället är alla grundläggande mänskliga behov, som till följd av restriktioner under covid-19-pandemin begränsats. En plats som varit i stort sett fredad från restriktionerna är utemiljön. LÄS MER