Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  2. 2. Business Model Innovation for Energy Communities : A Cross-Comparative Analysis with the Business Model Canvas in the Swedish energy market

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sohel Abdu; [2024]
    Nyckelord :Energy Communities; Renewable Energy Systems; Business Model Canvas Innovation; Swedish Energy Policy; Prosumer engagement; Circular Energy Economy; Smart Energy Technology; Sustainable Energy Transition.; Energigemenskaper; Förnybara Energisystem; Affärsmodells Canvas Innovation; Svensk Energipolitik; Prosumer engagemang; Cirkulär Energi Ekonomi; Smart Energiteknik; Hållbar Energi Övergång;

    Sammanfattning : This thesis undertakes a thorough exploration of business models for energy communities, specifically tailored to the unique requirements of the Swedish energy sector. Its objective is to identify and evaluate global business models for energy communities, focusing on their applicability within Sweden's regulatory, market, and socio-cultural contexts. LÄS MER

  3. 3. Upplevelser mellan människa och natur : En kvalitativ studie om äldres tillgänglighet till grönområden

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Elin Lindgren; [2023]
    Nyckelord :accessibility; elderly; human-nature; socio-cultural values; urban green spaces;

    Sammanfattning : Ekosystemtjänster har varit ett sätt att försöka värdera naturens tjänster till oss människor men har samtidigt bidragit till en separation mellan natur och människa. Det är ett kvantitativt ramverk som har svårigheter att ta hänsyn till de sociokulturella värdena. LÄS MER

  4. 4. Unraveling the Influencing Factors Behind Urban-to-Rural Migration among Artists in Rural Skåne Region

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Aniesha Goeslina Hawaningrum; [2023]
    Nyckelord :counter-urbanization; exurban artists; migration; urban-to-rural; lived experiences; influencing factors; values; accounts; Social Sciences;

    Sammanfattning : Counterurbanization has become a phenomenon in recent decades. Despite, more people choose to live in big cities. Urban crisis-related population disparities pose serious societal problems. Traditionalists assume people follow the perceived greater employment opportunities in urban areas to pursue wealth and monetary gain. LÄS MER

  5. 5. "Hellre en värld med empatiska än högpresterande medmänniskor" : En intervjustudie om hur lärare arbetar med värdegrundsuppdraget i samhällskunskapsämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Elin Gunnarsson; [2023]
    Nyckelord :Fundamental values Education; civics; fostering; fundamental values and fostering Education; Värdegrundsuppdraget; samhällskunskap; demokratifostran; värdegrund och fostransuppdraget;

    Sammanfattning : Värdegrundsuppdraget är ett av skolans huvuduppdrag och syftar till att fostra goda demokratiska medborgare. Elever ska inom samhällskunskapsämnet ges möjlighet att inhämta värden som främjar ett samhälle med demokratiska processer, acceptans för varandras olikheter och inkludering i beslutsfattanden. LÄS MER