Sökning: "socio-emotional competence"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden socio-emotional competence.

  1. 1. Hybrid Team Leadership - An exploratory study on leadership competencies and team performance

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Annika Malvela; Alexander Ström; [2022]
    Nyckelord :Hybrid team; Virtual team; Face-to-face team; Hybrid leadership; Leadership competencies; Team performance;

    Sammanfattning : RESEARCH AIM The aim of this study is to provide a deeper understanding in how leadership competencies are perceived to be important for hybrid team members team performance in both, a virtual and face-to-face setting. This, to investigate how different leadership competencies could be used by a hybrid team leader to manage the hybrid teams performance. LÄS MER

  2. 2. Socioemotionell kompetens eller ämneskunskap? : Hur musiklärare resonerar vid betygsättning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan

    Författare :Nyström Hannah; [2022]
    Nyckelord :qualitative method; relational perspective; fair grading; grades; socio-emotional competence; music teacher; kvalitativ metod; relationellt perspektiv; betygsättning; betyg; socioemotionell kompetens; musiklärare;

    Sammanfattning : Studien syftar till att få större förståelse av musiklärares perspektiv på betygsättning av elevers socioemotionella kompetenser och sociala omständigheter. Studien lyfter även musiklärares strategier för att uppnå en betygsättning som inte väger in elevers socioemotionella kompetenser. LÄS MER

  3. 3. Det oföljsamma barnet : En kritisk diskursanalys av pedagogers tal om emotionella avvikelser hos barn i förskolan

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Caroline Ljungberg; [2021]
    Nyckelord :Child health; Discrimination; Inclusive education; Professional vision; Stigmatization; Barnhälsa; Diskriminering; Inkludering; Professionell blick; Stigmatisering;

    Sammanfattning : Nya examensmål har nyligen utformats för samtliga förskollärarutbildningar i Sverige. Dessa trädde i kraft den första januari i år, 2021, efter att regeringen konstaterat att skolan måste möta barn i neuropsykiatriska svårigheter, som exempelvis ADHD, på ett bättre sätt genom utökad kompetens på området. LÄS MER

  4. 4. ”Han gör min dag bra”... “men det är inte bara glass och ballonger” : En kvalitativ studie om hur lärare och elever beskriver lärar-elev relationer i särskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Eriksson Helene; Magnusson Josefine; [2021]
    Nyckelord :Compulsory school for children with intellectual disabilities; good relationships; intellectual disability; teachers’ relational competence; Teacher - student relationships; relations; relational perspective; Goda relationer; intellektuell funktionsnedsättning; Lärare-elev relationer; lärares relationskompetens; relation; relationellt perspektiv; särskola;

    Sammanfattning : Studien belyser lärar - elevrelationer och har ett relationellt perspektiv. Syftet med studien är att belysa hur lärare och elever på särskolan beskriver lärar-elevrelationer samt vilka likheter och skillnader det finns i beskrivningarna. LÄS MER

  5. 5. Understanding the Effects of Non-Cognitive Skills and Gender Beliefs on Digital Skills: A Longitudinal and Comparative Study Across Four Developing Countries

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Simon Engdahl; Linnea Svanberg; [2021]
    Nyckelord :computer skills; internet skills; motivation and grit; socio-emotional competence; gender beliefs;

    Sammanfattning : Recognizing the multitude of barriers to digital inclusion in developing countries, this study contributes fresh evidence on predictors of digital skills. Specifically, we examine the effects of non-cognitive skills, which in this paper consists of motivation and grit and socio-emotional competence, and gender beliefs on computer skills and internet skills. LÄS MER