Sökning: "socio-emotional competence"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden socio-emotional competence.
1. Hybrid Team Leadership - An exploratory study on leadership competencies and team performance
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : RESEARCH AIM The aim of this study is to provide a deeper understanding in how leadership competencies are perceived to be important for hybrid team members team performance in both, a virtual and face-to-face setting. This, to investigate how different leadership competencies could be used by a hybrid team leader to manage the hybrid teams performance. LÄS MER
2. Socioemotionell kompetens eller ämneskunskap? : Hur musiklärare resonerar vid betygsättning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. MusikhögskolanSammanfattning : Studien syftar till att få större förståelse av musiklärares perspektiv på betygsättning av elevers socioemotionella kompetenser och sociala omständigheter. Studien lyfter även musiklärares strategier för att uppnå en betygsättning som inte väger in elevers socioemotionella kompetenser. LÄS MER
3. Det oföljsamma barnet : En kritisk diskursanalys av pedagogers tal om emotionella avvikelser hos barn i förskolan
Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Nya examensmål har nyligen utformats för samtliga förskollärarutbildningar i Sverige. Dessa trädde i kraft den första januari i år, 2021, efter att regeringen konstaterat att skolan måste möta barn i neuropsykiatriska svårigheter, som exempelvis ADHD, på ett bättre sätt genom utökad kompetens på området. LÄS MER
4. ”Han gör min dag bra”... “men det är inte bara glass och ballonger” : En kvalitativ studie om hur lärare och elever beskriver lärar-elev relationer i särskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Studien belyser lärar - elevrelationer och har ett relationellt perspektiv. Syftet med studien är att belysa hur lärare och elever på särskolan beskriver lärar-elevrelationer samt vilka likheter och skillnader det finns i beskrivningarna. LÄS MER
5. Understanding the Effects of Non-Cognitive Skills and Gender Beliefs on Digital Skills: A Longitudinal and Comparative Study Across Four Developing Countries
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : Recognizing the multitude of barriers to digital inclusion in developing countries, this study contributes fresh evidence on predictors of digital skills. Specifically, we examine the effects of non-cognitive skills, which in this paper consists of motivation and grit and socio-emotional competence, and gender beliefs on computer skills and internet skills. LÄS MER