Sökning: "socioemotional values"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden socioemotional values.

  1. 1. To sell, or not to sell : En kvalitativ studie om motiven bakom till varför, eller varför inte, ägarfamiljen i ett familjeföretag väljer att sälja till en extern aktör

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Filip Andersson; Johan Andersson; [2022]
    Nyckelord :family business; socioemotional wealth; agency theory; business exit; M A in family business;

    Sammanfattning : During 2021, mergers and acquisitions (also known as M&A) experienced record-breaking numbers. In line with there being an array of M&As having been realized, there also exist various and multiple reasons for the company owners to go through with the process - or to decline the offer. LÄS MER

  2. 2. Esse Non Videri

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jakob Skåring; Erik Arnell; [2022]
    Nyckelord :Sphere ownership; corporate ownership; earnings management; accrual based earnings management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Esse Non Videri: Does sphere ownership influence the level of earnings management in Swedish firms? Course: BUSN79 Degree Project Accounting & Finance Authors: Erik Arnell and Jakob Skåring Supervisor: Reda Moursli Key words: Sphere ownership, corporate ownership, earnings management, accrual based earnings management Purpose and research question: The purpose of this study is to investigate if earnings management is influenced by sphere control in a general sense, as well as family sphere and non-family sphere control. We therefore ask the following research question: Does sphere ownership influence the level of earnings management in Swedish firms? Methodology: We are addressing our research question empirically by estimating Pooled Ordinary Least Squares (POLS) and random effect regressions, using robust standard errors clustered by firm. LÄS MER

  3. 3. Socioemotionellt Välstånd i Skogsägandet : Värden och beslutsfattande i skogsbruket

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Marie Hammarström Linnér; Madeleine Martinsson; [2020]
    Nyckelord :socioemotional wealth; SEW theory; socioemotional values; forest owners; forest; FIBER; family business; family ownership; private forest owners; decision making process; ownership; socioemotionellt välstånd; SEW; socioemotionella värden; skogsägare; skog; FIBER; familjeföretagande; familjeägande; enskilda privata skogsägare; beslutsfattande; ägande;

    Sammanfattning : Bakgrund: De enskilda privata skogsägarna är en heterogen grupp som har genomgått en förändring under de senaste åren. Olika karaktärsdrag och olika förhållanden till skogen leder till olika värden med ägandet. LÄS MER

  4. 4. How auditors and family firms co-create value

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Oskar Johansson; Johan Ljungberg; [2020]
    Nyckelord :Family firms; Audit firms; Auditor; Socioemotional wealth; Profession theory; Co-creation; Value;

    Sammanfattning : Background: The relationship between family firms and auditors is not a topic that is very well examined. This is also a relationship that is extraordinary because they have different aims with the relationship. Since the family firms seek for long and close relationships while the auditor needs to maintain their independence. LÄS MER

  5. 5. Lärares relationskompetens : och elever med autismspektrumtillstånd (AST) i grundsärskolan

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Annefrid Nielsen; Sara Härensten; [2020]
    Nyckelord :Autism spectrum disorders AST ; communication; intellectual disabilities; special schools; Student-teacher-relationships STR ; teacher´s relational competence; Autismspektrumtillstånd AST ; grundsärskola; intellektuell funktionsnedsättning; kommunikation; lärares relationskompetens; student–teacher-relationship STR .;

    Sammanfattning : Examensarbetets syfte är att synliggöra hur relationellt lärande fungerar i arbetet med elever med autismspektrumtillstånd (AST) inom grundsärskolan. För insamling av det empiriska materialet gjordes intervjuer med fem lärare i grundsärskolan och observationer av lärare i undervisningssituationer med elever med AST. LÄS MER