Sökning: "socionomprogrammet kvalitativ"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden socionomprogrammet kvalitativ.
1. Att avsluta klientrelationer inom det sociala arbetet : En kvalitativ studie om socialsekreterares erfarenheter, upplevelser och tankar om att avsluta klientrelationer
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Efter termin 6 och den verksamhetsförlagda utbildningen på socionomprogrammet väcktes reflektioner. Reflektioner som berörde relationen mellan socialarbetare och klient, men främst avslutandet av den. LÄS MER
2. “Juste, fasen – jag läste ju socionomprogrammet!“ – En kvalitativ studie om nyexaminerade socionomers professionsidentitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : Swedish social workers are generalists and on the broad field of work are often employed with different titles. The profession of social workers is therefore considerably difficult to define. LÄS MER
3. Att hjälpa andra, en hjälp till självförståelse? : En kvalitativ studie om socionomprogrammets påverkan på studentens självförståelse i förhållande till psykisk hälsa och tidigare familjeproblematik.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om, samt i sådana fall hur, studier på socionomprogrammet vid Umeå Universitet kan bidra med självförståelse för de studenter som har personliga erfarenheter av familjeproblematik. Vidare på vilket sätt studier vid socionomprogrammet kan påverka den psykiska hälsan. LÄS MER
4. Diskrimineringens ansikten - kvantitativ studie om socionomstudenters upplevelser av diskriminering
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att kartlägga förekomsten och formerna av diskriminering på socionomprogrammet vid Linnéuniversitetet samt hur socionomstudenter erfar och hanterar detta. Diskriminering är en del av många människors vardag och där utbildningsarenan är en del för många. LÄS MER
5. ”MAN SER DET, MEN JAG TROR ATT MÅNGA BLUNDAR FÖR DET OCKSÅ, DET ÄR SKITJOBBIGT ATT TA DET” : En kvalitativ vinjettstudie om hur lärare på universitetsnivå bemöter socionomstudenter med extrema åsikter
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd; Mälardalens universitetSammanfattning : The main purpose of the study is to investigate teachers' treatment of students who express extreme beliefs. The study also intends to compare educators' treatment of students with right- and left-wing extreme views based on profession, level of education and possible professional experience. LÄS MER