Sökning: "socker samhället"
Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden socker samhället.
11. Calibration measurements in a catalysis reaction chamber using thermographic phosphors
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Fysiska institutionenSammanfattning : Accurate temperature measurements using thermocouples inside a catalysis reaction chamber is problematic due to the difficulties to attach the thermocouple to the catalysis sample. It is also of interest to accurately know the pressure inside the reaction chamber. LÄS MER
12. Sötningsmedel i kalla drycker : - En enkätstudie om vuxnas val av sötning samt faktorer som kan påverka valet
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kostvetenskapSammanfattning : Sammanfattning Bakgrund Idag finns en stor marknad av sötade drycker och olika sötningsmedel används. Människor bombarderas av information via bland annat media och det råder en förvirring till sötningsmedel i samhället. LÄS MER
13. Fysisk planering för Fysisk aktivitet
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesignSammanfattning : Fysisk aktivitet har alltid varit en grundförutsättning för hälsa och välbefinnande hos människor. Tidigare var fysisk aktivitet en del av vardagen, men samhället har förändrats och många former av fysisk aktivitet har förskjutits från vardagen till fritiden. LÄS MER
14. Runda bönder och glada höns: En analys av vardaglig riskkommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Att veckohandla är inte den enklaste vardagssysslan i dagens moderna samhälle. I livsmedelsbutiker bombarderas man av en mängd olika kommunikativa budskap, märkningar och symboler som indikerar vilka varor som innehåller minst socker, minst fett eller som odlats under rättvisa arbetsvillkor. LÄS MER
15. Sötningsmedel – kunskap och konsumtion hos kostekonomstudenter vid Göteborgs universitet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Sötningsmedel kan definieras som en substans som smakar sött. Det finns många olika budskap i samhället när det gäller sötningsmedel och ibland kan det därför vara svårt för konsumenter att veta vad de ska inhandla. Som kostekonom ansvarar man ofta för inköp i stora sammanhang och påverkar på så vis många människors kostvanor. LÄS MER