Sökning: "sofia alm"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden sofia alm.

  1. 1. Bringing Brands to Life: A study on the impact of brand anthropomorphism and personalization on advertisement attitudes in a social media context

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Sofia Alm; Rebecca Åbom; [2023]
    Nyckelord :Brand Anthropomorphism; Personalization; Privacy Concerns; Brand Trust; Advertisement Attitudes;

    Sammanfattning : Brand anthropomorphism is a frequently used marketing strategy to enhance a brand's humanlike features and characteristics. Businesses use brand anthropomorphism to increase their brands' appeal, likeability, and memorability for consumers. LÄS MER

  2. 2. Hur kommuniceras hållbarhetsarbete strategiskt? : En komparativ studie mellan H&M och SSAB utifrån en nyinstitutionell ansats

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Alm; Tom Wellander; [2022]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; nyinstitutionell organisationsteori; hållbarhet; legitimitet; hållbarhetskommunikation.;

    Sammanfattning : Forskning som applicerar nyinstitutionell teori för att förstå företags strategiska kommunikation, är begränsad och så är även studier av strategisk hållbarhetskommunikation på företag som är verksamma inom olika industrier. Med den bakgrunden ämnar denna studie att, utifrån en nyinstitutionell ansats, jämföra två företags strategiska kommunikation av hållbarhetsfrågor och analysera hur den påverkas av omvärldens krav, förväntningar och påtryckningar. LÄS MER

  3. 3. "Är man med i leken får man leken tåla..."

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Alm; Therese Jutendahl; Rebecca Åbom; [2021]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; Acceptans; Integritet; Gränsdragning; Generation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Är man med i leken får man leken tåla…”. En fenomenologisk studie av olika generationers uppfattning om individanpassad marknadsföring ur ett integritetsperspektiv Seminariedatum: 14/1 2021 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sofia Alm, Therese Jutendahl och Rebecca Åbom Handledare: Peter Svensson Fem nyckelord: Individanpassad marknadsföring, Acceptans, Integritet, Gränsdragning, Generation Syfte: Syftet med denna uppsats är att bidra med en djupare förståelse för och ny kunskap kring gränsen mellan accepterad och integritetskränkande individanpassad marknadsföring. LÄS MER

  4. 4. The Locked-In Identity? : A case study of the management of multiple organizational identities in a dependent partner organization

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sofia Alm; [2020]
    Nyckelord :organizational identity; multiple organizational identities; management of multiple organizational identities; dependent partner organizations; member identification.; organisatorisk identitet; multipla organisatoriska identiteter; hanteringen multipla organisatoriska identiteter; beroende partnerorganisationer; medlemsidentifiering;

    Sammanfattning : For decades´ researchers as well as business managers have deliberated on the matter of what constitutes an organization´s core and identity. This paper investigates the management of multiple identities in a dependent partner organization, defined as an organization with products or services dependent on, and/or with a business derived from, a mother organization´s products or services. LÄS MER

  5. 5. Upphandlad demokrati : hur bibliotekens demokratiska uppdrag tolkas och görs på privat drivna folkbibliotek

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Sofia Berg; [2018]
    Nyckelord :Eng: ALM; public libraries; privatised public libraries; democracy; The Public Sphere; Jürgen Habermas; library act; the aim of public libraries Sve: ABM; folkbibliotek; privat drivna folkbibliotek; demokrati; den offentliga sfären; bibliotekslag; bibliotekens ändamål; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Public libraries in Sweden have a tradition of being run by public sector in each municipality. However, in the last twenty years there have been changes in culture politics and society, which have resulted in some public libraries now being run by the private sector. LÄS MER