Sökning: "sofia rebecca"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden sofia rebecca.

  1. 1. Bringing Brands to Life: A study on the impact of brand anthropomorphism and personalization on advertisement attitudes in a social media context

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Sofia Alm; Rebecca Åbom; [2023]
    Nyckelord :Brand Anthropomorphism; Personalization; Privacy Concerns; Brand Trust; Advertisement Attitudes;

    Sammanfattning : Brand anthropomorphism is a frequently used marketing strategy to enhance a brand's humanlike features and characteristics. Businesses use brand anthropomorphism to increase their brands' appeal, likeability, and memorability for consumers. LÄS MER

  2. 2. Bryggan till bättre vårdkvalitet : Distriktssköterskans upplevelser av samarbetet mellan den egna professionen inom primärvård och hemsjukvård: samt vilka möjligheter och begränsningar som kan uppstå

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Rebecca Nostell; Sofia Sehili; [2023]
    Nyckelord :Experience; collaboration; district nurse; primary care; home health care; Upplevelse; samarbete; distriktssköterska; primärvård; hemsjukvård.;

    Sammanfattning : Introduktion: Ett ökat vårdbehov, särskilt bland äldre och kroniskt sjuka, kräver ett gott samarbete mellan primärvård och hemsjukvård, där distriktssköterskor är nyckelpersoner. För att möta framtidens utmaningar och förbättra vårdkoordinationen behövs insikter om distriktssköterskors upplevelse av samarbete. LÄS MER

  3. 3. Skapande i fritidshemmet : hur det fria skapandet jämfört med det lärarstyrda skapandet påverkar elevers kreativitet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Rebecca Ontero; Sofia Max; [2022]
    Nyckelord :Kreativitet; skapande; fritidshem;

    Sammanfattning : Inledning Denna studie baseras på att undersöka hur fritidslärare upplever att det fria skapandet jämfört med det lärarstyrda skapandet i fritidshemmets verksamhet påverkar elevers kreativitet. Skolverket (2019) belyser att elever genom undervisning ska utveckla sin kreativitet och sin förmåga att samarbete. LÄS MER

  4. 4. Är du uppmärksam? : Hur mörka designmönster kan användas för att påverkahandlingar med gott syfte

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Sofia Uddfolk; Rebecca Eriksson; [2021]
    Nyckelord :Dark pattern design; interfaces; user experience; psychological principles; cognitive patterns; public transport; Mörka designmönster; gränssnitt; användarupplevelse; psykologiska principer; kognitiva mönster; kollektivtrafik;

    Sammanfattning : Corona pandemin fortsätter in i 2021 och den svenska kollektivtrafiken fortsätter att ta resenärer till sina destinationer. Den svenska strategin för hantering av pandemin har varit attl åta individerna själva ansvara för att hålla nere smittspridningen genom social distansering, och om möjligt jobba hemifrån med färre kollektiva resor (Ludvigsson 2020). LÄS MER

  5. 5. "Är man med i leken får man leken tåla..."

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Alm; Therese Jutendahl; Rebecca Åbom; [2021]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; Acceptans; Integritet; Gränsdragning; Generation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Är man med i leken får man leken tåla…”. En fenomenologisk studie av olika generationers uppfattning om individanpassad marknadsföring ur ett integritetsperspektiv Seminariedatum: 14/1 2021 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sofia Alm, Therese Jutendahl och Rebecca Åbom Handledare: Peter Svensson Fem nyckelord: Individanpassad marknadsföring, Acceptans, Integritet, Gränsdragning, Generation Syfte: Syftet med denna uppsats är att bidra med en djupare förståelse för och ny kunskap kring gränsen mellan accepterad och integritetskränkande individanpassad marknadsföring. LÄS MER