Sökning: "soft news och hard news"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden soft news och hard news.

  1. 1. Är Agenda jämställt? : En kvantitativ undersökning om fördelningen mellan män och kvinnor i SVT:s aktualitetsprogram Agenda, före och efter #Metoo år 2017.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Izabell Martinsson; [2024]
    Nyckelord :Public service; SVT; equality; media; journalism; gender; feminism; Public service; SVT; jämställdhet; media; journalistik; genus; feminism;

    Sammanfattning : At the end of the 1960s, an increasing number of women started working as journalists. Since then, women's presence in news media has grown. LÄS MER

  2. 2. Nyhetslöp och nyhetsvärdering i en semidigital medievärld : En kvantitativ jämförande innehållsanalys av Dagens Nyheters tidningsframsidor och Instagram-nyheter

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Alexa Borngrund; Linnéa Nyängen; [2023]
    Nyckelord :Agenda setting; Dagens Nyheter; gatekeeping; news articles; news selection; news value; quantitative content analysis;

    Sammanfattning : Digitalization has made it possible to consume news through both newspapers and social media, but we rarely consider if both platforms share the same news selection. This bachelor study aims to compare which agenda Dagens Nyheter conveys through the choices in the displayed news on the front page of the newspaper and the Instagram feed. LÄS MER

  3. 3. SVT Nyheter på TikTok - ett år in : En kvantitativ innehållsanalys om SVT Nyhets närvaro på TikTok

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Josefine Johansson; Linnea Liljedahl; [2023]
    Nyckelord :TikTok; SVT Nyheter; medielogik; sociala medier; nyhetsvärdering;

    Sammanfattning : This study aims to examine the presence of the Swedish news agency SVT Nyheter on the social media platform TikTok. The platform is relatively new and was not originally designed for news but with time more and more news agencies have started to share their content on TikTok. SVT Nyheter has been active on the platform since November 2022. LÄS MER

  4. 4. Kvinnor på de lokala redaktionerna : En kvalitativ intervjustudie om hur kvinnors arbetsuppgifter och behandling förändrats på de lokala redaktionerna efter #MeToo.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Wilma Franzén; Kathrin Huss; [2023]
    Nyckelord :#MeToo; Gender equality; Women in newsrooms; qualitative method; work culture; field theory; gender media theory;

    Sammanfattning : This study aims to examine whether there has been a difference for female journalists in local newsrooms in terms of task assignments and workplace environment since the #MeToo movement. We investigated whether there has been a difference in their treatment at the newsrooms and whether their duties have changed. LÄS MER

  5. 5. Tabloidization in Swedish news media? The ongoing pandemic in focus : A quantitative content analysis of how Swedish news media communicates about the COVID-19 vaccine

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Annie Brandelid; Evelina Eklund; [2021]
    Nyckelord :Tabloidization; news media; COVID-19 vaccine; hard and soft news.; Tabloidisering; nyhetsmedia; COVID-19-vaccin; hårda och mjuka nyheter.;

    Sammanfattning : In times of crises such as pandemics, wars or natural disasters, the responsibility of the news media increases. Previous research has shown that people in crisis tend to seek information in traditional media and find it the most reliable source. LÄS MER