Sökning: "song analys"

Visar resultat 16 - 20 av 52 uppsatser innehållade orden song analys.

  1. 16. Analysis of the energy consumption of the powertrain and the auxiliary systems for battery-electric trucks

    Master-uppsats, KTH/Fordonsdynamik

    Författare :Guanqiao Song; [2020]
    Nyckelord :Battery-electric truck; Energy consumption analysis; Battery loss; PT1 battery model; Power Take Off; Sankey diagram; Direct-Current charging; Batterielektrisk lastbil; Energiförbrukningsanalys; Batteriförlust; PT1 batterimodell; Power Take Off; Sankey diagram; Direct-Current charging;

    Sammanfattning : The electrification of the truck is crucial to meet the strategic vision of the European Union (EU) to contribute to net-zero greenhouse gas emissions for all sectors of the economy and society. The battery-electric truck is very efficient to reduce the emissions and has also a lower Total Cost of Ownership (TCO) compared to diesel trucks. LÄS MER

  2. 17. Analysis of Chinese millennial consumers' preference for online advertising channel in China

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Liwen Zhang; Jinjing Song; Xinyu Li; [2020]
    Nyckelord :Online advertising channel; preference; preference difference; Chinese millennial; Taobao user;

    Sammanfattning : An increasing number of foreign companies want to enter the Chinese market. Online advertising is one of the indispensable means of the company's operation and marketing, and foreign companies poorly understood the online advertising channels in China. LÄS MER

  3. 18. Mamman som ska ha söndagskjol och helgdagsrock åt far, mamman kan väl ha byxor likaväl. : En kvalitativ studie kring förskollärares samtal om sångtexter i förskolan utifrån ett normkritiskt perspektiv.

    M1-uppsats, Jönköping University/Förskolepedagogisk-didaktisk forskning

    Författare :Julia Falkenhäll; Elma Oruc; [2020]
    Nyckelord :Song; lyrics; norm critical working method; preschool; preschool teacher; Sång; sångtexter; normkritiskt arbetssätt; förskola; förskollärare;

    Sammanfattning : Studien avser att bilda kunskap om vilka normer och arbetssätt som framkommer i förskollärares samtal kring sångtexter som de sjunger med barn på förskolan. För att uppnå studiens syfte har frågeställningarna ”Hur beskrivs normer och normkritiskt arbetssätt genom samtal om sångtexter?”, ”Vilka normer framträder i sångtexter som sjungs på förskolan?”   samt ”Hur beskriver förskollärarna att sångtexter kan användas som ett arbetssätt för att motverka stereotypa normer?” besvarats. LÄS MER

  4. 19. Spirit in the Screen : The effect of CuePilot on the viewer's experience in live broadcasted music competitions

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gil Laufer; Alexander Åblad; [2020]
    Nyckelord :Multi-Camera Productions; CuePilot; Eurovision Song Contest; Geneva Emotional Music Scale; Creative Space; Audio-Visual Evoked Emotions;

    Sammanfattning : The use of media technology to pre-program the camera work of performances (with tools such as CuePilot) became a state-of-theart solution in live broadcasted music competitions and events, allowing to create technologically advanced and more appealing live performances. In this paper we study how the use of such solutions affect the viewer’s experience, assuming that preprogrammed camera work results in a more unified experience compared to manual camera work. LÄS MER

  5. 20. Swing it, magistern! : Varför låttexten i allmänhet – och ”Kom igen Lena!” i synnerhet – hör hemma i svenskundervisningen på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Stina Samuelsson; [2020]
    Nyckelord :Intertextuality; Håkan Hellström; literature; Swedish; upper secondary school; Intertextualitet; Håkan Hellström; litteratur; svenska; gymnasiet;

    Sammanfattning : Den här uppsatsens syfte och målsättning är att undersöka huruvida en låttext, i det här fallet ”Kom igen Lena!” av Håkan Hellström, kan användas i svenskundervisningen på gymnasiet. Genom en intertextuell analys, som bygger på Julia Kristevas och Gerard Génettes begreppsdefinitioner, och med hjälp av Anders Olsson (2002), har Hellströms kopplingar till tidigare verk kartlagts och satts i ett didaktiskt sammanhang. LÄS MER