Sökning: "sonic branding"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden sonic branding.
1. Sonic Brand Malmö : - En analys av Malmö stads ljudidentitet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Jag har analyserat Malmö stads ljudidentitet ur flera perspektiv och funnit att de i stort har följt tidigare forskning och vedertagna varumärkesprocesser när de arbetat fram stadens ljudidentitet. I jämförelse med tidigare forskning och branschpraxis saknas dock ett par delar i processen som kan haft betydelse för slutresultatet. LÄS MER
2. Play me that Trait : An exploratory study on the association between Sonic logos and Brand personality traits
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The aim of this research is to explore the association between brand personality traits and sonic logos. The brand personality traits that are incorporated into this research are Responsibility, Activity, Aggressiveness, Simplicity and Emotionality. These traits constitute one of the two building blocks for this research. LÄS MER
3. Ljudet av hållbarhet: En undersökning om Sonic Branding i relation till hållbarhet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. Whee da-dum bee-dum : Melodisk kontur hos ljudlogotyper och dess påverkan på varumärkesuppfattning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : En ljudlogotyp är en ljudkomposition som används för att särskilja ett varumärke. Ljudlogotypen ingår i varumärkens strategiska arbete för att skapa sig en bild i konsumenters medvetande. Denna bild kallas varumärkesuppfattning. LÄS MER
5. Ljudidentitet : Är även ett ljud värt tusen ord?
Master-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : This study brings forward the field of non-musical sound branding, concerning the use of sound in practical marketing and brand development. This interpretive, qualitative study has been conducted with the purpose of examining and explaining what aspects within non-musical sound branding that advocates and inhibits its use, ase well as exhibit how it can be created and developed. LÄS MER