Sökning: "sophie school"

Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden sophie school.

  1. 1. The Role of Impression Management in Sustainability Disclosure: Enhancing Legitimacy for Financial Institutions

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Sophie Victoria Schiereck; Silvia Bovina; [2023-06-29]
    Nyckelord :impression management; legitimacy; financial industry; ESG; sustainability strategy;

    Sammanfattning : This study explores the usage of sustainability disclosure in the financial field. Sustainability disclosure has become a relevant practice for companies to display their sustainability commitment, given stakeholder and regulatory pressure in recent years. LÄS MER

  2. 2. Bridging Entrepreneurship and Sustainability Education : Perspectives and Approaches from Swedish University Educators

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Sophie Jungbauer; Felix Bause; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurship education; sustainability education; pedagogies; Sweden; higher education; entrepreneurship; sustainability; sustainable development; innovation; sustainable development goals;

    Sammanfattning : Master thesis, Master of Science in Business Administration with specialisation in Entrepreneurship, Sustainability, and Social Change  Field of research: Business Administration, School of Business & Economics  University: Linnæus University, Växjö, Sweden Course code: 5FE06ESemester: Spring 2023Author: Felix Bause & Sophie JungbauerExaminer: Viktorija KalonaityteSupervisor: Marina JogmarkTitle: Bridging Entrepreneurship and Sustainability EducationSubtitle: Perspectives and Approaches from Swedish University Educators Background: Human-made climate change and its impact on humanity is one of the most severe challenges of modern times. Due to its complexity and global interconnectedness, it requires significant change and collaboration between different decision-makers. LÄS MER

  3. 3. Rainwater Collecting Roofs on Schools in Indonesia : Field Study for a self-sufficient school

    Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Sofia Andersson; Sophie Collin; Amanda Eriksson; [2023]
    Nyckelord :clean drinking water; water quality; water scarcity; Surabaya Indonesia; rainwater harvesting; selfsufficiency; sustainable construction; wastewater management; renewable energy; school design; rent dricksvatten; vattenkvalitet; vattenbrist; Surabaya Indonesien; regnvatteninsamling; självförsörjning; hållbar konstruktion; avloppshantering; förnybar energi; skolplanering;

    Sammanfattning : Denna rapport har delats in i två delar, där den första delen fokuserar på den praktiskatillämpningen av konstruktionen och den andra delen fokuserar på skolans design ochfunktion. Detta för att designen ska byggas på vetenskapliga grunder, där det är bevisat attprocessen är genomförbar och har ett syfte. LÄS MER

  4. 4. Ett lärarperspektiv på tidiga insatser för elever i åk F-3 som är i matematiksvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Emma Rosberg; Sophie Bengtsson; [2022]
    Nyckelord :diskurs; grundläggande taluppfattning; grundskolans tidiga år; lärarperspektiv; matematiksvårigheter; scaffolding; tidiga insatser;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete har varit att undersöka vilka tidiga insatser som finns att tillgå för de elever som är i eller riskerar att hamna i matematiksvårigheter. Vidare har det även varit av intresse att studera vilka diskurser som framträder när lärare talar om tidiga insatser och hur dessa fungerar. LÄS MER

  5. 5. Cross-linguistic influence in the description of dimensional adjectives : Measuring the linguistic performance of l2 spanish in high-school students

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologi

    Författare :Sophie Charlotte Ugarte Bern; [2022]
    Nyckelord :Cross-linguistic influence; grammatical accuracy; placement of adjectives; semantic markers; dimensional adjectives; learner language; second language acquisition; experimental elicitation; performance analysis.;

    Sammanfattning : In the present study, the linguistic performance of 11 Swedish high-school students of Spanish as second language (L2)/foreign language (FL) of 3 different levels, between 16-18 years old, has been measured through analysis of experimental elicited speech samples from a picture description task, designed to elicit placement of adjectives and dimensional adjectives in Spanish. The task provided 3 images with phrases in the source language and the participants were asked to translate it into the target language (TL). LÄS MER