Sökning: "sortiment dagligvaruhandeln"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden sortiment dagligvaruhandeln.

  1. 1. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adris Ahmady; Maryam Mohammed; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER

  2. 2. Private label effect on small producer business development : a multiple-case study from a producer perspective

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Emelie Lundberg; [2023]
    Nyckelord :Business strategy; food producer; food retail; power and dependency; primary producers Swedish University;

    Sammanfattning : There is an unstable environment surrounding us today with varying interest rates, increased commodity and energy prices. With price increases in many areas at the same time there has been a successively decrease in people’s private budget. With less money to spend, the hunt for low-price products in food retail has increased. LÄS MER

  3. 3. Utvärdering av maskininlärningsmodeller för riktad marknadsföring inom dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ebba Sundström; Valentin Goodbrand Skagerlind; [2020]
    Nyckelord :Machine Learning; Prediction; Direct Marketing; Database Marketing; Logistic Regression; Elastic Net; Stepwise Selection; Costumer Behavior;

    Sammanfattning : Företag inom dagligvaruhandeln använder sig ofta av database marketing för att anpassa deras erbjudande till deras kunder och därmed stärka kundrelationen och ökaderas försäljning. Länge har logistisk regression varit en modell som ofta används för att bygga upp maskininlärningsmodeller som kan förutse vilka erbjudanden som löses in av vilken kund. LÄS MER

  4. 4. Dynamics in the Swedish Grocery Retail Industry : The current landscape, challenges and levers in distribution for Swedish grocery retailers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Erhan Kayhan; Leo Rönnbäck; [2019]
    Nyckelord :Grocery retail; E-grocery; E-commerce; Distribution channels; Distribution challenges; Omni-channel; Brick and mortar; Click and Collect; Home Delivery; Dagligvaruhandel; E-dagligvaruhandel; E-handel; Distributionskanaler; Distributionsutmaningar; Omni-channel; Fysiska butiker; Click and Collect; Hemleverans;

    Sammanfattning : There is a significant transformation taking place in today’s retail landscape with the increasing adoption of digital technologies in society. Customers are finding new purchasing habits and retailers are exploring different channels to serve customers in. LÄS MER

  5. 5. Lojalitetsprogram inom dagligvaruhandeln : Kundens upplevelse av dagligvaruhandelns lojalitetsprogram i förhållande till kundnöjdhet och kundlojalitet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Björn Mantére; Fredrik Hellstrand; [2017]
    Nyckelord :Lojalitetsprogram; kundnöjdhet; kundlojalitet; lojalitet;

    Sammanfattning : Lojalitetsprogram är idag både välkänt och välanvänt bland dagligvaruhandelns konsumenter. Ett tydligt mönster inom dagligvaruhandelns lojalitetsprogram är att de är skapade för att uppmuntra kunden till att göra upprepade köp. LÄS MER