Sökning: "sortiment strategier"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden sortiment strategier.

  1. 1. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adris Ahmady; Maryam Mohammed; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER

  2. 2. Svensk modeproduktion : identifiering av utmaningar och hur de kan bemötas

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anna Olausson; Matilda Gunnarsson; Emma Jigberg; [2022]
    Nyckelord :textilekonom; produktion; svensk modeproduktion; inhemsk modeproduktion; modeföretag; modebranschen; hållbarhet.;

    Sammanfattning : Idag syns mönster där allt fler modeföretag öppnar upp ögonen för lokal produktion. Med en svensk modeproduktion kommer en rad fördelar såsom; kvalitetssäkring, reducerade transport- och logistikkostnader, geografisk närhet, etik, transparens och flexibilitet i småskalighet. LÄS MER

  3. 3. Kategorisering av sortiment för ökad servicenivå : En fallstudie på Back on Track AB

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emilia Hammarström; Elsa Hillberg; Staffan Johnson; Adan Larsson; [2021]
    Nyckelord :kategorisering; ABC; HML; FSN; prognos; prognostisering;

    Sammanfattning : Rapporten utgår från olika kategoriseringsmetoder för att på sikt öka servicenivån. Fallföretaget har under den senaste tiden expanderat, vilket bidragit till att de inte längre kan möta efterfrågan. De inköpsstrategier som tidigare använts är inte längre tillräckliga för de nya försäljningsvolymerna. LÄS MER

  4. 4. Visual Merchandising : Har visual merchandising en betydande roll inom second hand?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linus Pettersson; Emma Johansson; Fredrica Enström; [2020]
    Nyckelord :Second hand; Visual merchandising; Sustainability; Second hand; Visual merchandising; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Second hand-handeln i Sverige växer allt mer och antalet aktörer inom marknaden ökar. Konsumenter sätter allt större krav på hur företag framställer sina produkter och designar sina butiker. Konventionell handel skiljer sig åt från second hand-handeln då strategier inom visual merchandising följs mer noggrant. LÄS MER

  5. 5. An exploratory method of customer input integration into product portfolio strategy : A Case Study of Yaskawa Nordic AB

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Michél Duckstein; Job Van Voorst; [2020]
    Nyckelord :Co-creation; Customer Integration Methods; Customer Input Integration; Product Portfolio Strategy;

    Sammanfattning : Customer-centric business approaches have been theorized over the last decades (Sheth, Sisodia and Sharma, 2000; Sheth, Sethia and Srinivas, 2011; Rajagopal, 2020). However, the active usage of customer input for a successful product portfolio strategy is widespread but not yet fully implemented (Cooper, Edgett and Kleinschmidt, 2002). LÄS MER