Sökning: "sortiment"

Visar resultat 6 - 10 av 465 uppsatser innehållade ordet sortiment.

  1. 6. Hållbar omställning av den svenska köttbranschen genom implementering av vegetabiliskt protein

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Filippa Rydberg; Hanna Stanser; [2023]
    Nyckelord :hållbar omställning; köttindustri; kött; vegetabiliskt protein; etablerade företag; alternativt protein; svenska köttbranschen;

    Sammanfattning : Köttindustrin har en omfattande negativ klimatpåverkan då värdekedjan släpper ut växthusgaser. Andra problem industrin bidrar till är markdegradering, förorening och övergödning. Till följd av detta har industrin börjat granskas och alternativa tillvägagångssätt och produkter framkommit. LÄS MER

  2. 7. Vilken funktion fyller ICA I Iove eco? - En studie av hur en miljömärkning kan användas och påverka sin omgivning i en livsmedelsbutik.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC); Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Emma Kangas; [2023]
    Nyckelord :Sustainable consumption Environmental studies Green marketing; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The choices costumers make in the supermarket can influence to what extent food production is sustainable. There is also a growing pressure on retailers to step up and enable and encourage sustainable choices for the costumer. LÄS MER

  3. 8. Moderniserad lagerutformning av ett centrallager : Fallstudie på en nordisk byggvarukedja

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Simon Rönnegård; Pontus Sand; [2023]
    Nyckelord :Lagerutformning; Fristapling; Utformningsbeslut; Lagerplacerings policy;

    Sammanfattning : Syfte - Syftet med studien är att tillhandahålla ett strukturerat ramverk vid uppförande av en ny lagerlayout i ett centrallager till en nordisk byggvarukedja. Genom att bistå med denna studie hjälper det företaget att uppnå högre effektivitet gällande lagerhållning samt identifiering av informationsgapet inom lagereffektivisering med icke-standardiserat gods. LÄS MER

  4. 9. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adris Ahmady; Maryam Mohammed; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER

  5. 10. Allting är bara tyg vi sätter på oss

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Melissa Abargil; Nicolina Gospic; Ida Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Gender-neutral fashion; advertising; marketing; gender; perceptions; consumer behavior; communication; Könsneutralt mode; reklam; marknadsföring; genus; uppfattningar; konsumentbeteende; kommunikation;

    Sammanfattning : I takt med det ökade intresset för könsneutralt mode har allt fler företag inkluderat könsneutrala modekollektioner i sina sortiment. Trots dessa framsteg visar modemarknaden fortfarande tydliga tecken på att vara präglad av könsbinaritet och traditionella könsnormer. LÄS MER