Sökning: "sound of music språk"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden sound of music språk.
1. Musical communication and intellectual disabilities : A study on social interaction through music playing among preverbal individuals
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Music and its effects on the brain has been discussed from many different angels. Everything from “The Mozart effect” that shows that listening to music can improve your brain’s performance, to several studies showing that playing an instrument creates plastic changes to the brain. LÄS MER
2. Mot det rena ljudets filosofi : En studie om musikens språklikhet
M1-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : This essay seeks to expand an understanding of the connection between the young Walter Benjamin’s essay “On Language as Such and on the Language of Man” and Theodor Adornos philosophy of music and philosophy as such. The essay attempts to trace how Adorno transforms Benjamin’s theory of the Divine Name into his musical theory of music as pure sound by demonstrating that the connections are visible throughout his major philosophical works as Negative Dialectics and Aesthetic Theory. LÄS MER
3. Describing Sound : Translating Metaphors in Bob Dylan by Greil Marcus: Writings 1968–2010
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : Focusing on a source text of music journalism, this study sets out to investigate the role of metaphors in translation techniques from English to Swedish. The study turns to the conceptual metaphor, as presented by George Lakoff and Mark Johnson (1980), and considers a range of translation strategies prescribed by scholars such as Christina Schäffner (2004, 2012) and Grace Crerar-Bromelow (2007). LÄS MER
4. “Ursäkta ljudet men vi musikar” En studie av barns skapande av barndom med musik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att beskriva och analysera musikens betydelse för barns görande av sin egen barndom, där barn ses som sociala och kompetenta aktörer. Ur ett barndomssociologiskt och musicking perspektiv, analyserar vi vad som sker i mötet mellan barn och musik i en förskolekontext där barn samspelar med andra. LÄS MER
5. Låtskrivande och musik för alla : Inkludering och deltagande i musik och låtskriveri för elever i grundsärskolan och gymnasiesärskolan
Magister-uppsats,Sammanfattning : Studiens syfte är att, ur pedagogernas upplevelser, undersöka och beskriva låtskrivandets och musikens betydelse hos sextio elever inom grundsärskolan och gymnasiesärskolan på sammanlagt fyra skolor i Sverige. Studien har fokuserat på hur samtliga elever kan göras delaktiga i låtskrivande, vilka färdigheter musik och låtskriveri kan bidra med för eleverna samt vilka svårigheter pedagoger kan stöta på när de jobbar med att inkludera samtliga elever i låtskrivandet. LÄS MER