Sökning: "source criticism"

Visar resultat 1 - 5 av 207 uppsatser innehållade orden source criticism.

  1. 1. En modernisering av källkritisk undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Johan Hansson; Kevin Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Source criticism source evaluation student critical evaluation internet sources online sources classroom internet credibility middle school evaluate web sources; källkritik i skolan källkritik kritisk granskning informationskompetens internet.;

    Sammanfattning : Syftet med denna översikt har varit att presentera aktuella metoder för den källkritiska undervisningen i högstadiet. Vår frågeställning genom arbetet har varit, “vilka metoder kan lärare undervisa om inom källkritik för att lära ut ett källkritiskt förhållningssätt?” Genom systematiska sökningar i olika databaser valde vi ut tio artiklar som kunde hjälpa oss att besvara vår frågeställning. LÄS MER

  2. 2. Koncentrationsläsning och historieundervisning : En studie om lärares erfarenheter av historieundervisning inom studiemetoden koncentrationsläsning

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Valdemar Lindberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study aims to understand how teachers of history plan and implement their teaching in a school that uses the study method of block scheduling. The study aims further to analyze how these teachers, within block scheduling, relate and work with history didactic concepts. LÄS MER

  3. 3. Measuring possible indicators of successful academic writing among EFL teaching undergraduate students

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Gustav Wibell-Kähr; Filip Nilsson Ek; [2022]
    Nyckelord :academic writing; information literacy; source criticism; reporting verbs; academic vocabulary; EFL;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to investigate several potential indicators of successful academic writing and their connection to assignment grades as a possible path toward better teaching of academic writing at the upper secondary level in Sweden. These indicators are referencing (REF), academic vocabulary (AV), and reporting verbs (RV). LÄS MER

  4. 4. Principles and the Purpose of Action : An inquiry into the relationship between the ethical and the political in the work of Hannah Arendt.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för praktisk filosofi

    Författare :Andreas Klawitter; [2022]
    Nyckelord :Hannah Arendt; principles; action; performativity;

    Sammanfattning : Hannah Arendt has been widely criticized for conceiving a theory of action and the public realm as devoid of any ethical restraints. This paper suggests that such criticism, as well as proponents of Arendt’s theory, fails to deal with her theory on its own terms and argue that her own notion of manifesting principles as the purpose of action, provides an account of political action that is ethically oriented towards our common world. LÄS MER

  5. 5. (Åter)skapad text? : En studie om textkritikers informationsbehov, konjekturer och editionsskapande i ett digitalt sammanhang

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Alexander Björklund Hammar; [2022]
    Nyckelord :Information Needs; Philology; Conjectures; Databases; Digital Information Management; Textual Criticism; Informationsbehov; filologi; konjekturer; databaser; digital informationshantering; textkritik;

    Sammanfattning : Introduction Digital databases and libraries have for the last 20 years become ubiquitous tools in the philological study of ancient texts. While these databases provide easy access to texts, critical information is often lacking. One example of that is information regarding conjectures and conjectural emendations in the texts. LÄS MER