Sökning: "spår av teorier i praktiken sammanfattning"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden spår av teorier i praktiken sammanfattning.

  1. 1. Läs- och skrivutvecklingen med några metoder – En kvalitativ studie i hur lärare resonerar kring sitt arbete med barns tidiga läs- och skrivutveckling utifrån olika metoder.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Malin Jönsson; Frida Johansson; [2011]
    Nyckelord :Den tidiga läs- och skrivutveckling; årskurs 1; kv;

    Sammanfattning : SammanfattningVi har gjort en kvalitativ undersökning där syftet är att undersöka hur lärare arbetar med olika metoder till dentidiga läs- och skrivutvecklingen. Detta är en viktig del i skolans undervisning eftersom läsning och skrivningingår i samtliga ämnen. LÄS MER

  2. 2. Läs- och skrivinlärning i praktiken En fallstudie om hur tre lärare arbetar med läs- och skrivinlärning

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Josefine Sjöstrand; Malena Sjögren; ; [2008]
    Nyckelord :Läs- och skrivinlärning; analytisk och syntetisk i;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Syftet med studien är att undersöka hur lärarnas arbetssätt med läs- och skrivinlärningvarierar på en given skola. För att undersöka variationen i lärarnas arbetssätt tog vi reda på vilka teorier ochmetoder som låg till grund för läs- och skrivundervisningen, genom att vi genomförde en fallstudie. LÄS MER