Sökning: "spanska läroplanen"
Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden spanska läroplanen.
11. Skildras mångfald i läroböcker i spanska?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att ta reda på hur och om olika typer av religion, etnicitet, funktionsnedsättning och sexualitet framställs och förekommer i tre läroböcker i spanska för högstadiet samt undersöka könsfördelningen. Detta för att ta reda på hur läroböckerna kunde kopplas till den del av läroplanen som handlar om att skapa förståelse för andra människor och att ingen ska diskrimineras på grund av ovanstående grunder. LÄS MER
12. ¿Nuevo plan de estudio - nuevas actividades para evaluar en la destreza de expresión escrita? Análisis de las pruebas escritas de un manual escolar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : Som blivande lärare i spanska har jag intresserat mig för aktiviteterna som används i skriftliga prov för bedömning av den produktiva färdigheten, att skriva. Den nya läroplanen som trädde i kraft 2011 har i högre grad utgått från Europarådet referensramen för språk, GERS. LÄS MER
13. EXPRESARSE SIN MIEDO A EQUIVOCARSE - Un estudio sobre el uso de los juegos de foro en la enseñanza de español como lengua extranjera
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : Målet med denna uppsats är att visa hur forumspel kan användas som ett pedagogiskt verktyg som förbättrar inlärningen av spanska studerat som ett utländskt språk. Många elever uttrycker rädsla inför att prata på de språk de läser, de är rädda för att säga fel, för att lärarna ska rätta dem och för att göra bort sig inför sina klasskamrater. LÄS MER
14. Temaarbete i moderna språk : Språklärares uppfattningar av begreppet temaarbete samt hur de relaterar dessa till den egna undervisningen
Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Den här uppsatsen behandlar temaarbete i moderna språk (tyska, franska och spanska). Syftet är att undersöka hur lärare i dessa ämnen på högstadienivå uppfattar temaarbete samt hur de relaterar sina uppfattningar om begreppet till den egna undervisningen. LÄS MER
15. Elevinflytande i spanskundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet är att genom kvalitativa intervjuer undersöka fyra lärares föreställningar om vad elevinflytande innebär för elevernas motivation och hur de menar att de arbetar med elevinflytande i spanskundervisning i årskurs sju. Resultaten visar att lärarna arbetar på ett traditionellt sätt i spanska. LÄS MER