Sökning: "special abilities"
Visar resultat 11 - 15 av 173 uppsatser innehållade orden special abilities.
11. The role of qualification and experience in Greek Parallel Support: Teachers’ personal views A qualitative study
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: This study attempts to identify notable differences in the implementation of Parallel Support (PS), given different levels of qualification and experience of teachers providing it. The wider aim is to explore those teaching attributes that may be most clearly associated with successful PS practices, by collecting and analyzing the perceptions of eight teachers with various types of qualification in special education, who are presently working or have worked in the PS provision. LÄS MER
12. Alla elevers rätt att äga ett språk : En intervjustudie med lärare om AKK-metoder inom grundsärskola med inriktning ämnesområde
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of the thesis was to find out teachers' perception of the phenomenon of alternative and complementary communication (AAC) and how AAC enables pupils to develop their communicative and linguistic abilities. The study has a qualitative approach and it is based on a phenomenographic research approach and a socio-cultural perspective. LÄS MER
13. Text complexity visualisations : An exploratory study on teachers interpretations of radar chart visualisations of text complexity
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Finding the appropriate level of text for students with varying reading abilities is an important and demanding task for teachers. Radar chart visualisations of text complexity could potentially be an aid in that process, but they need to be evaluated to see if they are intuitive and if they say something about the complexity of a text. LÄS MER
14. Inflytande i förskolan, en rättighet för alla barn : Förskollärares uppfattningar och erfarenheter av att arbeta med de yngsta barnens möjligheter till inflytande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Förskollärare har ett särskilt ansvar för att barn ska få inflytande i förskolan. Syftet med studien är att belysa förskollärares uppfattningar och erfarenheter avseende ansvaret för de yngsta barnens möjligheter till inflytande i förskolan. LÄS MER
15. Hur skolmiljön påverkar delaktighet i skolaktiviteter hosbarn och ungdomar med cerebral pares - En litteraturöversikt.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper; Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektivSammanfattning : Abstrakt Bakgrund: Cerebral pares (CP) är en permanent skada som utvecklas innan två års ålder som begränsar barnets funktions- och aktivitetsförmåga. Barn och ungdomar med CP i grund- och gymnasieskolor upplever att skolmiljön inte är anpassad efter deras särskilda behov. LÄS MER