Sökning: "speciallärare fallstudie"
Visar resultat 16 - 20 av 43 uppsatser innehållade orden speciallärare fallstudie.
16. En fallstudie om lärares och elevers uppfattningar kring särskild begåvning
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Förväntat kunskapsbidragStudien vill belysa de särskilt begåvade eleverna, hur lärare kan möta och upptäcka dem så attde får den kunskapsutveckling de har rätt till. Att särskilt begåvade även kan hainlärningssvårigheter, att begåvningen också kan vara ett hinder i deras inlärning och döljaandra svårigheter p.g.a. LÄS MER
17. En fallstudie av läs- och skrivarbetet i grundsärskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Abstract Bengtsson Sjöström, Anneli & Björkholtz, Kristina, (2018). En fallstudie av läs- och skrivarbetet i grundsärskolan. LÄS MER
18. Lärarens uppfattningar om att arbeta med språket Lärare om pedagogiska metoder, miljöer och skolorganisation för undervisning av elever med annat modersmål
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitetSammanfattning : Syfte: Vi ville undersöka vilka pedagogiska metoder lärare anser fungerar i andra-språksundervisningen samt vilka betingelser på skolan de ansåg vara viktiga för att främja denna undervisning. Teori: För bättre förståelse och utveckling av kunskap i det svenska språket så har vi använt oss av olika teorier. LÄS MER
19. Samarbete i ett inkluderande matematikklassrum : En kvalitativ fallstudie om samarbetet mellan speciallärare och ämneslärare i matematik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Matematik och tillämpad matematik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ fallstudie om samarbetet mellan ämneslärare i årskurs 7-9 och speciallärare i matematik i ett inkluderande klassrum. Syftet med denna uppsats är att undersöka hur lärarna kan utforma sitt samarbete för att gynna elever i behov av särskilt stöd i det inkluderande klassrummet. LÄS MER
20. "Vad är det vi vill? Hur kommer vi dit?" : En fallstudie av hur specialpedagogiskt arbete utvärderas och utvecklas på en högstadieskola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Enligt skollag och läroplan är utvärdering och utveckling av skolans verksamhet viktigt (Skolverket, 2011a; SFS 2010:800). Detta gäller ordinarie pedagogiskt arbete, men även det specialpedagogiska arbetet som utförs med och för elever i behov av stöd. LÄS MER