Sökning: "speciallärare kommunikation ämnesområde"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden speciallärare kommunikation ämnesområde.

  1. 1. Alla elevers rätt att äga ett språk : En intervjustudie med lärare om AKK-metoder inom grundsärskola med inriktning ämnesområde

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Cecilia Nyblom; [2022]
    Nyckelord :Alternative and Augmentative Communication AAC ; Intellectual Disability; Preverbal; Special education teachers; Horizontal and Vertical Relationship; Alternativ Kompletterande Kommunikation AKK ; intellektuell funktionsnedsättning; preverbal; speciallärare; horisontella och vertikala relationer;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis was to find out teachers' perception of the phenomenon of alternative and complementary communication (AAC) and how AAC enables pupils to develop their communicative and linguistic abilities. The study has a qualitative approach and it is based on a phenomenographic research approach and a socio-cultural perspective. LÄS MER

  2. 2. Digitala verktygs egenskaper och dess användning, enligt eleverna

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ulrika Ottosson Cågård; [2017]
    Nyckelord :digitalisering; matematik; sociokulturell teori; specialpedagogik; stöttning;

    Sammanfattning : SammanfattningOttosson Cågård, Ulrika (2017), Digitala verktygs egenskaper och dess användning imatematik, enligt eleverna. (Digital Tools Characteristics and its use in Mathematics,according to the Pupils). Speciallärarprogrammet, Skolutveckling och ledarskap,Lärande och samhälle, Malmö högskola, 90 hp. LÄS MER

  3. 3. Digitala verktygs egenskaper och dess användning i matematik, enligt eleverna

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ulrika Ottosson Cågård; [2017]
    Nyckelord :digitalisering; matematik; sociokulturell teori; specialpedagogik; stöttning;

    Sammanfattning : SammanfattningOttosson Cågård, Ulrika (2017), Digitala verktygs egenskaper och dess användning i matematik, enligt eleverna. (Digital Tools Characteristics and its use in Mathematics, according to the Pupils). Speciallärarprogrammet, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskola, 90 hp. LÄS MER

  4. 4. Funktionsinriktad Musikterapi i grundsärskolan - En intervjustudie om beprövad erfarenhet genom samverkan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Birgitta Abrahamsson; [2017]
    Nyckelord :beprövad erfarenhet; fmt-metoden; funktionsnedsättning; grundsärskola; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Sammanfattning Abrahamsson, Birgitta (2016) Funktionsinriktad Musikterapi i grundsärskolan - en intervjustudie om beprövad erfarenhet genom samverkan (Functionally Oriented Music Therapy in An interview study about proven experience and joint work). Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Fakulteten för lärande och samhälle, Malmö Högskola. LÄS MER

  5. 5. Den goda relationens betydelse : en aktionsforskning i grundsärskolan inriktning träningskola och gymnasiesärskolans individuella program.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Malin Andersson; Gunilla Thorsson; [2015]
    Nyckelord :Aktionsforskning; formativ bedömning; goda relationer; kollegialt lärande; proximal utvecklingszon; ämnesområde språk; kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka och analysera fyra teammedlemmars syn på hur den goda relationen mellan lärare och elever ligger till grund för att elever inom grundsärskolan inriktning träningsskola och gymnasiesärskolans individuella program når upp till målen i läroplanen språk och kommunikation. Mer preciserat vill vi belysa teammedlemmars uppfattningar av goda relationers betydelse för måluppfyllelse inom ämnesområdet “språk och kommunikation”. LÄS MER