Sökning: "speciallärare med inriktning utvecklingsstörning"

Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade orden speciallärare med inriktning utvecklingsstörning.

  1. 16. Speciallärares och studenters syn på handledning och samarbete under verksamhetsförlagd utbildning (VFU) i särskolan

    Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Kerstin Ahlqvist; [2015]
    Nyckelord :collaboration; compulsory school for children with intellectual disabilities; relational pedagogy; special education teachers; student; supervisor; work integrated learning WIL ;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att synliggöra hur studenter, i speciallärarutbildningen med inriktning utvecklingsstörning, upplever handledningen under sin VFU. Dessutom syftar studien till att få en bild av hur yrkesverksamma speciallärare, i särskolan, ser på samarbetet med högskolan samt få deras syn på handledning av blivande speciallärare. LÄS MER

  2. 17. Betyg i grundsärskolan belyst ur ett elevperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Christin Uddling; [2014]
    Nyckelord :betyg; bedömning; grundsärskolan; kunskap; lärande; utvecklingsstörning;

    Sammanfattning : SammanfattningUddling, Christin (2013). Betyg i grundsärskolan belyst ur ett elevperspektiv (Grades in special schools from a student perspective). LÄS MER

  3. 18. Specialläraren som teamledare : en studie om ömsesidigt ansvarstagande, engagemang och ledarskap.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för Pedagogik

    Författare :Kamilla Klefbeck; [2014]
    Nyckelord :ledare; praktisk kunskap; professionsteori; rollteori; samtalspartner; speciallärare; team; utvecklingsstörning;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka vad som krävs för att specialläraren med inriktning utvecklingsstörning ska kunna skapa ett samarbetsklimat inom teamet som ger optimala förutsättningar för elevernas lärande och utveckling. Arbetet har utgått från tidigare forskning kring ledarskap i skolan, träningsskolans pedagogiska praktik och betydelsen av delaktighet och samarbete i arbetslivet. LÄS MER