Sökning: "specialpedagogik b"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden specialpedagogik b.

  1. 1. Enviromental education in Tanzanian secondary schools. An Exploratory Case Study from Teachers’ Perspectives

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Frank Christopher Mnyagani; [2022-11-25]
    Nyckelord :Environmental Education; Tanzanian Secondary Education; Exploratory Case Study; Teachers’ Perspectives;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this qualitative study is to examine the concept of Environmental Education (EE) in Tanzanian secondary schools from the teachers' perspective. The results of this study will help schools evaluate and implement the goals of the EE curriculum and understand the challenges and opportunities for teachers and school administrators. LÄS MER

  2. 2. -Hej! Vad kul att du är här! : – En kvalitativ studie om lärares närvarofrämjande arbete i grundskolans olika stadier.

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Ulrika Folkesson; [2021]
    Nyckelord :främja skolnärvaro; grundskola; specialpedagogik; fokusgruppintervju; tematisk analys; KASAM;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utveckla kunskap om lärares närvarofrämjande arbete i grundskolans olika stadier samt lärares erfarenheter av vad som försvårar arbetet med att främja skolnärvaro. Genom att identifiera framgångsfaktorer och försvårande faktorer hoppas jag att studien kan bidra med ökad kunskap kring ett ämne som berör många svenska skolor idag. LÄS MER

  3. 3. TEACHER QUALITY AND PARENT EDUCATION: THEIR RELATIONSHIP TO STUDENT ACHIEVEMENT IN MATHEMATICS

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Azzah Alghamdi; [2020-09-08]
    Nyckelord :teacher quality; student achievement; parent education; Nordic; Gulf; TIMSS2015;

    Sammanfattning : Aim: The main aim of this thesis is to explore the relationship between student mathematics achievement, teacher quality (educational level/ specialization) and parents’ educational level in Nordic and Gulf countries. Furthermore, this thesis seeks to investigate interactions between teacher quality and parents’ educational level in their relation to student mathematics Achievement. LÄS MER

  4. 4. RE-LEARNING PEACE Acculturation in young adult refugees’ conceptions of violence following migration to Sweden

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Yuko Mori; [2019-12-20]
    Nyckelord :Violence; Refugee; Conception; Migration; Change;

    Sammanfattning : Aim: The general goal of this study is to assess whether and how refugees’ understanding of violence changes, in their own view, following migration, given an acculturation framework that is concerned with the individual psychology of acculturation. Data collection and analysis focuses (a) on the perceived moral warrant of violence, by asking how refugees distinguish between reasonable and unreasonable force; and (b) the extent to which that distinction, in their own view, has shifted following their migration into Sweden. LÄS MER

  5. 5. Vilka redskap har du? : En enkätundersökning om musiklärares förutsättningar och praktik av anpassningar och stöd för elever med NPF

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Ida Fridlund; [2019]
    Nyckelord :NPF neuropsykiatriska funktionshinder ; musikundervisning; ADHD; autism; specialpedagogik; musiklärare; särskilda behov; grundskolor;

    Sammanfattning : Utifrån att själv jobbat som musiklärare och därigenom fått se de utmaningar en musikundervisningssituation kan innebära för elever med Neuropsykiatriska funktionshinder (härefter förkortat NPF, och innefattande till exempel ADHD och autism) väcktes mitt intresse att undersöka detta. Min ambition har varit att a) undersöka musiklärares förutsättningar för att undervisa elever med NPF, b) undersöka vad musiklärare använder för stöd och anpassningar i relation till elever med NPF. LÄS MER