Sökning: "specialpedagogisk handledning i Grundskolan"
Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden specialpedagogisk handledning i Grundskolan.
6. Kan specialpedagogisk handledning reducera stress för pedagoger?
Magister-uppsats, Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Syftet med följande arbete är att belysa vilka copingstrategier pedagoger i förskolan och grundskolan har för att hantera sin egen stress och om specialpedagogisk handledning kan underlätta. Studien bygger på sex enskilda djupintervjuer och femtio enkäter som besvarats av slumpmässigt utvalda pedagoger på förskola, fritidshem och grundskola. LÄS MER
7. Specialpedagogisk handledning - en möjlighet för lärande. En kvalitativ studie om åtta pedagogers erfarenheter av specialpedagogisk handledning i grundskolan
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur handledningssamtalets innehåll och form kan bidra till deltagarnas lärande och reflektion i och av den egna praktiken. Genom att studera och beskriva hur deltagarna själva erfar sin delaktighet och kommunikation med pedagoger och specialpedagog i handledningssamtalet, förväntas dessa faktorer visa på hur de kan bidra till och ge förutsättningar för lärande och reflektion kring det specialpedagogiska arbetet med eleverna. LÄS MER
8. Några rektorers syn på specialpedagoguppdraget
Master-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : SAMMANFATTNING:Månsson, Paula & Jönsson, Lars-Gunnar (2011). Några rektorers syn påspecialpedagoguppdraget – Vad förväntar sig rektorer i grundskolan avspecialpedagoger? Some head masters views on special education mandate – What dohead masters in primary and secondary schools expect from special educators?Skolutveckling och ledarskap, Specialpedagogik, Lärarutbildningen, Malmö högskola. LÄS MER
9. "Handledning, det är såå bra, faktiskt!" : Lärares uppfattning och tankar om specialpedagogisk handledning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Syfte med studien är att beskriva fyra lärares uppfattning och tankar om specialpedagogisk handledning, hur den går till och om det finns några hinder/svårigheter. Arbetet utgår från det sociokulturella perspektivet på lärande utifrån Vygotskij där jag tar fasta på att lärandet är en helhetsprocess där flera faktorer påverkar. LÄS MER
10. Handledning och läromiljö/councelling and learning environment
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Isberg, Annette. & Lewin Holm, Lena. (2006). Handledning och Läromiljö. LÄS MER