Sökning: "spectator sport"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden spectator sport.

  1. 1. The iterative construction process of a spectator interface for Competitive Multiplayer Online Battle Arena (MOBA) Game : What to consider when designing a spectator interface

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Te Hua Tseng; [2021]
    Nyckelord :MOBA; Spectator interface; Spectatorship; Esport; League of Legends; Design guidelines; Design principles; Competitive gaming;

    Sammanfattning : Electronic sport or esport is a trend that involves playing competitive video games professionally. Traditional sports and esport have been compared to each other because of their similarities. Esport has grown in terms of viewership. Every year more spectators get interested and the number rises. LÄS MER

  2. 2. Service Quality in the Eyes of Sporadic Spectators : A Quantitative Study for HV71 with a Modified Sportscape Framework

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Marketing and Logistics

    Författare :Zimon Karlsson; Gustav Carlsson; [2020]
    Nyckelord :service quality; sporadic spectator; spectator sport; total service quality; HV71; hockey; services; service dimensions; quantitative study; fans; service kvalité; åskådare; åskådarsport; HV71; hockey; tjänster; kvantitativ studie; fans;

    Sammanfattning : Introduction: Sports consumption is a unique human experience in which consumers invest both money and emotions where the game becomes the main focus of the event and constitutes what is known to be a sporting event. Sports organizations are required to track how their service quality is perceived during these events in order to understand the values of their spectators and to evaluate levels of satisfaction. LÄS MER

  3. 3. What's the hype about esports? : A qualitative study about esports consumer motivation

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Zining Chang; [2019]
    Nyckelord :esports; spectator; uses and gratification; consumer motivation; qualitative study; interview; esport; åskådare; Uses and Gratifications; konsumentmotivation; kvalitativ studie; intervju;

    Sammanfattning : Esports som åskådarsport har fått en betydande publik under det senaste decenniet, det lockarnästan en halv miljard människor över hela världen och har även fått stöttning från storakända företag. Anledningen till varför människor tittar på esport är dock fortfarande inte välundersökt. LÄS MER

  4. 4. Innebandyföreningar verksamma inom ett upplevelserum : En kvalitativ studie om innebandyföreningars tjänsteerbjudande

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Mattias Kokljuschkin; Victor Ohlström; [2018]
    Nyckelord :Spectators; sport organizations; service offerings; added value; experience; Åskådare; idrottsorganisationer; tjänsteerbjudande; mervärde; upplevelse;

    Sammanfattning : Åskådarna inom idrottssektorn har en aktiv roll och en stor betydelse för idrottsorganisationers ekonomi. Tidigare forskning visar att det är viktigt för idrottsorganisationer att integrera med åskådarna med tilläggstjänster som skapar mervärde, eftersom matchen i sig säkerställer inte återkommande åskådare. LÄS MER

  5. 5. Interaktivt Tittande : Ökat intresse för E-sport genom socialt gameplay

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Victor Milveden; Anton Skog; [2018]
    Nyckelord :Interactivity; Interest; Esport; Innovation; Spectating; Competitiveness; Ethnography; Interaktivitet; Intresse; Esport; Innovation; Åskådande; Konkurrens; Etnografi;

    Sammanfattning : I detta kandidatarbete har vi undersökt hur ett interaktivt tittande och miljön tittaren befinner sig i  kan bidra till ett ökat intresse. När vi skriver interaktivt tittande menar vi en form av åskådande där åskådaren även integrerar med tittarupplevelsen. LÄS MER