Sökning: "speech disorders"

Visar resultat 1 - 5 av 56 uppsatser innehållade orden speech disorders.

  1. 1. Röstlogopeders förutsättningar och rutiner för röstinspelning och akustisk analys i Sverige

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Logopedi

    Författare :Nora Zetterberg; [2024]
    Nyckelord :röstinspelning; akustisk analys; röstlogopedi; förutsättningar;

    Sammanfattning : Röstinspelning och akustisk analys används inom röstlogopedi som objektiva och kvantifierbara verktyg för röstbedömning samt planering och utvärdering av behandlingsupplägg. Adekvata och korrekta akustiska analyser kräver en väl utförd röstinspelning med relevanta talmaterial. LÄS MER

  2. 2. Bilingual language development and ASD : A case-study

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Sofie Lindblad; [2024]
    Nyckelord :autism; bilingualism; language development; language preference;

    Sammanfattning : Research into bilingual language development in autistic children is a new field and the number of studies published to date are very scarce. Around the world exceptional cases are being reported to support the theory that bilingual language development in autistic children is different to that of typically developing children leaving an obvious gap in knowledge. LÄS MER

  3. 3. Utveckling av programvara för klinisk logopedi : Förbättring av röstinspelningsprogrammet VoiceJournal i samarbete med Neovius Data och Signalsystem AB

    Kandidat-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Anna-Simone Badrous; Arin Rahim; [2023]
    Nyckelord :VoiceJournal; Neovius Data och Signalsystem AB; speech therapy; Visual Studio code; C; C ; VoiceJournal; Neovius Data och Signalsystem AB; logopedi; Visual Studio Code; C; C .;

    Sammanfattning : Ungefär 17 % av befolkningen i Stockholm lider av något typ av röst- eller talbesvär. Förpersoner med sådana besvär är det vanligt att besöka en logoped, som är specialiserad inomundersökning av röstkvalitet. LÄS MER

  4. 4. The Roles of Speech and Language Therapists and Teachers in Preschools : A Systematic Review on Perceptions of Professionals on their own and each other’s Role in Preventing Language Problems

    Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, CHILD

    Författare :Lea Muggli; [2023]
    Nyckelord :collaboration; role; speech and language therapist; teacher; preschool; early childhood education;

    Sammanfattning : The importance of the provision of language support to preschool children is undeniable. Preschool teachers are often part of the immediate (language) learning environment and represent role models for young children. Speech and language therapists on the other hand are educated in the assessment, treatment and prevention of language disorders. LÄS MER

  5. 5. The effect of age and different speech tasks on the Acoustic Voice Quality Index

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Logopedi

    Författare :Rosanna Rehn; [2023]
    Nyckelord :AVQI; acoustic voice quality index - acoustic evaluation - overall voice quality - multiparametric voice assessment - sustained vowel - continuous speech;

    Sammanfattning : Background Previous research has emphasized the importance of objectivity in voice quality evaluation. Acoustic voice quality index (AVQI) is a multiparametric objective index, that quantifies overall voice quality. Over the past decade, international studies have demonstrated strong diagnostic accuracy and sensitivity of AVQI to voice disorders. LÄS MER