Sökning: "spel för äldre"

Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden spel för äldre.

  1. 1. Svensk spel UI - mer science än fiction : En kvalitativ studie om svenska spelutvecklares designprocess kring UI

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Angelina Dib; Sandra Holm; Alva Jörgensen; [2023]
    Nyckelord :UI user interface spelutveckling spel användargränssnitt;

    Sammanfattning : Svensk spel UI - mer science än fiction är en uppsats skriven av Angelina Dib, Sandra Holm och Alva Jörgensen. Denna undersökning handlar om spelutvecklingen i Sverige, med fokus på UI, det vill säga User Interface. Denna uppsats innehåller 7548 ord. LÄS MER

  2. 2. Grid-based Pursuit Evasion Games of Imperfect Information: Theory and Higher Order Knowledge-based Strategies

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jacob Granqvist; Jonas Haker; [2022]
    Nyckelord :Pursuit Evasion Games; Knowledge representation; Imperfect Information; Higher Order Knowledge; Knowledge-based Strategies; Communication-based Strategies; Game Theory;

    Sammanfattning : One group of games studied within game theory are grid-based pursuit evasion games of imperfect information. A pursuit evasion game is in essence a game where there exists a set of pursuers which have as their objective to capture a set of evaders. LÄS MER

  3. 3. Visual Design of the Villainous and the Heroic : A Video Game Content Analysis

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Nathalie Pettersson; Vendela Snitt; [2022]
    Nyckelord :Content Analysis; Visual Design; Character Design; Video Games; Villains; Heroes; Innehållsanalys; Visuell design; Spelfigursdesign; Datorspel; Skurkar; Hjältar;

    Sammanfattning : This study conducts a video game character content analysis to examine villains and heroes in video games by visual design, specifically how the visual design differs from one another between the alignments. Samples were collected by browsing a list of top rated video games, sorted by year, at least one villain and hero were chosen from a number of games until a sample of (N=100) was reached. LÄS MER

  4. 4. Inre motivation hos badmintonspelare och deras avsikt till fortsatt spel i framtiden

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Evelina Biel; Mathilda Lundqvist; [2022]
    Nyckelord :Self Determination Theory; Intrinsic motivation; Need Satisfaction; Need Frustration; Need Support; Need Thwarting; Physical activity; Badminton. ; Self Determination Theory; Inre motivation; Behovstillfredsställelse; Behovsfrustration; Behovsstöd; Behovshindrande; Fysisk aktivitet; Badminton;

    Sammanfattning : Inre motivation som konceptualiseras inom Self Determination Theory (SDT) (Deci & Ryan, 2000) har en viktig roll i att främja fortsatt idrottande och välmående. Till vilken grad en individ upplever inre motivation kan ses utifrån faktorerna behovstillfredsställelse och behovsfrustration. LÄS MER

  5. 5. Skyltdockor : konsumtionskritik, alienation och reifiering i Karin Boyes debutroman Astarte.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionen

    Författare :Måns Mannström; [2021]
    Nyckelord :Karin Boye; konsumtionskritik; Astarte; Brecht; Lukács; Adorno; reifiering; alienation; modernism; modernitet; marxism; skyltdockor; jazz; Svedjedal; Domellöf; Björk; Frazer; Haux; Edlund.;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker konsumtionskritiken i Karin Boyes debutroman Astarte från 1931. Romanen gestaltar det framväxande konsumtionssamhället i Stockholm i början av 1900-talet. Genom olika tidsmarkörer som film från Hollywood och jazz kontextualiseras berättelsen i sin tid. LÄS MER