Sökning: "spel grafik"
Visar resultat 1 - 5 av 85 uppsatser innehållade orden spel grafik.
1. Retrografisk skräck : Analys av nostalgisk representation & framkallandet av skräck inom indiespelgrafik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Målet med denna studie var att vidare undersöka den retrografiska trenden som har förekommit i indie-skräckspel under senare tid, där indie-spelutvecklare utnyttjar nostalgisk, lågteknologisk grafik i sina skräck-verk. Syftet var att urskilja vad som gör nostalgiska representationer användbart för grafisk utveckling av skräckspel, hur dessa representationer går att applicera för att möjligtvis framkalla skräck. LÄS MER
2. VISUELL PROGRAMMERING OCH SHADERPRESTANDA : En jämförelse mellan shaders gjorda i Unreal Material och HLSL
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Inom spelutveckling vill utvecklare gärna använda sig av visuella effekter för sina spel och genom shaderprogram kan en mångfald av visuella effekter skapas. Det som hindrar spelutvecklare från att använda sig utav alla visuella effekter de vill ha med i spelet är prestandan. LÄS MER
3. Performance comparison of WebGPU and WebGL in the Godot game engine
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Fakulteten för datavetenskaperSammanfattning : Background. For rendering graphics on the web, WebGL has been the standard API to employ over the years. A new technology, WebGPU, has been set to release in 2023 and utilizes many of the novel rendering approaches and features common for the native modern graphics APIs, such as Vulkan. LÄS MER
4. Prestanda jämförelse mellan webbaserade 3D-ramverk med olika arkitekturer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna studie jämför två olika 3D-ramverk i form av A-Frame med Entity component system och Babylon.js utan Entity component system för att undersöka hur arkitekturen i ramverket påverkar renderingstiden. LÄS MER
5. Grafiska stilar inom spel med syfte att lära ut : En undersökning om grafiska stilar påverkar lärandeaspekten av spel med syfte att lära ut
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Detta arbete har undersökt om val av grafikstil påverkar den utbildande aspekten inom spel med syfte att lära ut, som ämne valdes motorer. För att besvara frågeställningen valdes ämnet motorer. Artefakterna som skapades i samband med detta arbete bestod av två program med grundläggande interaktivitet. LÄS MER