Sökning: "spel på internet"

Visar resultat 1 - 5 av 130 uppsatser innehållade orden spel på internet.

  1. 1. Third-party risks in industrial control systems: : A case study in the wind power sector

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Abdullahi Ahmed; [2023]
    Nyckelord :Supply chain security; Wind power; Risk management; Third-party risk management; SCADA-system; Säkerhetshantering för försörjningskedjan; Vindkraft; Riskhantering; Tredjeparts riskhantering; SCADA-system;

    Sammanfattning : This report investigates third-party risk for SCADA systems, using Swedish wind power as an empirical case study. Supervisory, Control, and Data Acquisition (SCADA) systems are used in the wind power industry to monitor and control the operational process. The paper also proposed potential strategies for reducing third-party risks and exposures. LÄS MER

  2. 2. LEVEL DESIGNS FÖRMÅGA ATT FÖRMEDLA STÄMNING : Storlek och upplevd stämning i Bloodborne

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Corinne Ahlsén; Casper Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Level design; storlek; stämning; Bloodborne; spel;

    Sammanfattning : Om storleken på utrymmen i spels levlar påverkar stämningen har diskuterats av leveldesignförfattare, bland andra Totten (2019) som nämner i sin bok, An Architectural Approach to Level Design, att olika storlekar på utrymmen i spel främjar olika känslor. Denna bakgrund för studien har sedan applicerats på den data som samlats in för att svara på problemformuleringen Hur påverkas upplevd stämning av områdets storlek i Bloodbornes Forbidden Woods och Upper Cathedral Ward? Datan består av storleksmätningar av utrymmen i två av spelets områden samt kommentarer från internet. LÄS MER

  3. 3. Performance Analysis of a Godot Game-Agnostic Streaming Tool

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sam Axelsson; Filip Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Streaming; Game-Agnostic; State Replication; Client Simulation; Godot Game Engine; Streaming; Spel-Agnostisk; State Replication; Client Simulation; Godot Spelmotor;

    Sammanfattning : Background. Streaming games is traditionally done with video and audio both for watching on websites like Twitch and YouTube or playing via cloud gaming services. Streaming with video and audio requires good internet speeds to be of satisfactory quality therefore compression algorithms are used. LÄS MER

  4. 4. Samband mellan Internet Gaming Disorder och psykisk ohälsa hos ungdomar och unga vuxna : En systematisk litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Felicia Gyllsten; Ibrahim Hadj Ahmed; [2022]
    Nyckelord :internet gaming disorder; gaming addiction; gaming disorder; gaming problem; mental illness; internet gaming disorder; spelberoende; spelstörning; problemspelande; psykisk ohälsa;

    Sammanfattning : Introduktion: Dataspelande är ett stort intresse världen över som växer allt mer. Alltmer som samhället blir mer digitaliserat ökar också spelanvändningen. Alltmer som spel utvecklas och kommer ut på marknaden ökar också spelberoende Internet Gaming Disorder. LÄS MER

  5. 5. Regenerative agriculture : a contested open moment

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Rickard Hedling; [2022]
    Nyckelord :regenerative agriculture; alternative food networks; food sovereignty; political ecology; discourse food systems;

    Sammanfattning : Agriculture is both heavily impacted by climate change and responsible for greenhouse gas emissions causing climate change. Transitioning towards more sustainable agricultural practices is therefore imperative and requires new ways of thinking about agricultural knowledge and technologies. LÄS MER