Sökning: "spel projekt"

Visar resultat 1 - 5 av 115 uppsatser innehållade orden spel projekt.

  1. 1. A Simulation Game Approach for Improving Access to Specialized Healthcare Services in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Najla Alkhatib; [2024]
    Nyckelord :Swedish healthcare system; primary healthcare center; specialized care; private care provider; care access; care quality; waiting time and queue; serious games.;

    Sammanfattning : In Sweden, where a decentralized healthcare system is applied, all patients are registered at a primary healthcare center. To access most of the publicly funded specialized care clinics, patients need to be referred by a general physician at the primary healthcare center. LÄS MER

  2. 2. Kan fler birdies leda till större biologisk mångfald på golfbanan? : En fallstudie i Stockholms län om hur golfklubbar i tätbebyggda områden kan bidra för att öka den biologiska mångfalden

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Clara Lindholm; Lovisa Nordgren; [2023]
    Nyckelord :Golf course; Biodiversity; Ecosystem services; Densely built areas; Golfbana; Biologisk mångfald; Ekosystemtjänster; Tätbebyggda områden;

    Sammanfattning : Biologisk mångfald är viktigt att främja i den ökade urbaniseringen då det gör att städer kanbibehålla viktiga funktioner när allt fler ytor blir bebyggda och hårdgjorda. Aktörer som harstor inverkan på detta är golfklubbar som ligger i tätbebyggda områden. LÄS MER

  3. 3. Strategy Synthesis for Multi-Agent Games of Imperfect Information

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Andres Guerrero Rodriguez; Rahnama Safdari; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This project focuses on strategy synthesis for multi-agent games of imperfect information. The aim ofthis project is to identify strategies for two games of interest. We utilize a program from a previousbachelor thesis to transform the games. LÄS MER

  4. 4. Modeling Real Life Situations as Multi-Agent Games with Imperfect Information Against Nature

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Samin Chowdhury; Elling Morast; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Our research explores Multiplayer Games with Imperfect Information, short for ”MAGIIAN”. We specifically focus on two aspects: firstly, identifying real-world problems that can be appropriately modeled as MAGIIANs, and secondly, synthesizing and interpreting strategies for these models using existing tools and algorithms. LÄS MER

  5. 5. Tic-Tac-Toe Robot : Automated Tic-Tac-Toe Game With Robotic Control

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Emil Takman; Pontus Rastman; [2023]
    Nyckelord :Mechatronics; Robotic Arm; Color Recognition; Tic-Tac-Toe; Mekatronik; Robotarm; Färgigenkänning; Tre-i-rad;

    Sammanfattning : This thesis covers the design, construction and programming of an automated tic-tac-toe game with robotic control and image processing. Research shows that robotic systems, over time, have transitioned from manufacturing tools to service tools with a large focus on human interaction, a central aspect- of this project. LÄS MER