Sökning: "spel-ett"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade ordet spel-ett.

  1. 1. Att finna nöje i det hemska

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Mostafa Nasser; [2023]
    Nyckelord :våld; media; grimdark; underhållning; nöje; avsky;

    Sammanfattning : Hur och varför kommer det sig att folk finner underhållning i media som skildrar våld? Våld som vanligtvis frammanar avsky i folk är populärt i media som film och spel. Ett särskilt exempel som tas fram i denna studie ärsubgenren Grimdark vilket skildrar en mer dyster och våldsam verklighet. LÄS MER

  2. 2. “Den dök upp som en sådan där konstig sak i diskussionen i lärarrummet”

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Karolina Sävenlund; Marika Zakariasson; [2021-02-08]
    Nyckelord :undantagsbestämmelsen; pysparagrafen; betyg; bedömning; funktionsnedsättning; likvärdighet; skoljuridik;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att kritiskt granska hur undantagsbestämmelsen i Skollagen (SFS 2010:800) 10 kap. 21 § tolkas av specialpedagoger, samt hur den tolkas och tillämpas av betygssättande ämneslärare i årskurs 7–9. LÄS MER

  3. 3. Moral i spel : Ett icke-binärt perspektiv på moralsystem

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Rebecca Sjölander; [2021]
    Nyckelord :Datorspel; moral; etik; Hume;

    Sammanfattning : Hur resonerar spelare kring ett icke-binärt moralsystem som utgår ifrån Humes tre handlingsmotiv i ett textspel? Detta är den problemformulering som det här arbetet har undersökt. Digitala spel med moraliska val som utgår ifrån ett binärt gott eller ont val kritiseras för sin simplicitet, som sällan lämnar mycket utrymme åt spelarens egna moraliska reflektioner. LÄS MER

  4. 4. "Det stavas inte konsumentskydd, utan pengar" : En kritisk retorikanalys av hur CSR kommuniceras i Svenska Spels marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jonas Johansson; Ted Johansson; [2020]
    Nyckelord :CSR; advertising; market communication; Svenska Spel; gambling addiction; CSR; reklam; marknadskommunikation; Svenska Spel; spelmissbruk;

    Sammanfattning : In society today, it has become more common that companies are expected to strive against following a Corporate Social Responsibility. The concept of CSR involves the responsibility every company have towards the society and has it roots in economic, social and environmental standpoints. LÄS MER

  5. 5. Dags att spela igen! : Målinriktad återkopplings påverkan på sekundära mål i datorspel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Olof Hedström; Henrik Risberg; [2019]
    Nyckelord :sekundära mål; återkoppling; motivation; frustration; spelmål; belöning ;

    Sammanfattning : Detta arbete har i syfte att analysera den påverkan målinriktad feedback har på spelarens fokus gentemot sekundära spelmål. I arbetet presenteras studier kopplade till sekundära måls påverkan på en spelares upplevelse samt forskning om olika former av feedback och dess användningsområden. LÄS MER