Sökning: "spela in intervju"

Visar resultat 1 - 5 av 77 uppsatser innehållade orden spela in intervju.

  1. 1. Kommunikation inom kortspel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Ella Ek; Markus Koffman; [2023]
    Nyckelord :Communication; Cardgame; UNO; Voice-chat; Text-chat; Emotes; Experiment; Interviews; Social interaction; Game development; Kommunikation; Kortspel; UNO; Röstchatt; Textchatt; Emotes; Experiment; Intervjuer; Social interaktion; Spelutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur olika kommunikationsmedel påverkar kortspelare, och vilken kommunikationsmetod som skulle vara mest gynnsam i olika situationer. Foruminlägg indikerar att bristen på kommunikationsmetoder i kortspel är ett problem, eftersom det begränsar social interaktion mellan spelare. LÄS MER

  2. 2. Utmaningar med implementering av återvunnen plast i den svenska dryckesindustrin : En studie om plastkretslopp samt produktion av plastflaskor i Sverige

    Kandidat-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Hanna Engbom; Ebba Olin; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sverige har en viktig roll att spela när det gäller att ta ansvar för planeten. Det finns en välutvecklad infrastruktur för pantning och PET-återvinning sedan 1980-talet. LÄS MER

  3. 3. Does the game Genshin Impact follow the 40 second rule for the frequency of points of interest that is used in The Witcher 3?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Felix Krafft; Hugo Wiking; Danai Katsoula Johansson; [2023]
    Nyckelord :Video games; Level design; Open world games; Genshin Impact; The Witcher 3: Wild hunt; 40 seconds rule; Points of interest; Videospel; Level design; Öppna spel världar; Genshin Impact; The Witcher 3: Wild hunt; 40 sekunders regeln; Intressanta platser;

    Sammanfattning : The open world game The Witcher 3: Wild Hunt (2015) has been proven to follow a 40 second rule when placing points of interest for players to explore. The developers of the game said in an interview that the rule existed, and this was proven by a study made in 2021 by Cojanu and Jaber (2021). LÄS MER

  4. 4. Teknologiträdgård : Hur påverkar Teknologiträdets struktur spelupplevelsen?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Edvin Skogsholm Sanne; [2022]
    Nyckelord :Strategispel; teknologiträd; slump; 4X; city builder;

    Sammanfattning : Teknologiträd är en mekanik och gränssnitt som används främst inom strategispel. Den visar den teknologiska utvecklingen i spelvärlden och låter spelaren göra strategiska val om i vilken ordning de vill utveckla olika teknologier. Denna studie handlar om olika strukturer på teknologiträd och hur de påverkar spelupplevelsen. LÄS MER

  5. 5. Ljus i TV-spel : Hur ljus påverkar spelares upplevelse i spel med förstapersonsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Hugo Davidsson; [2022]
    Nyckelord :Ljus; spel; öppen värld; förstapersonsperspektiv;

    Sammanfattning : Det finns många sätt som spelutvecklare kan använda ljus vid skapandet av spelet. Två exempel på hur ljus kan användas är, dels för att lysa upp eller för att vägleda. Den här studien har haft i syfte att utforska hur spelare upplever ljuset som är synligt i spel. LÄS MER