Sökning: "spelarbeteende"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet spelarbeteende.

  1. 1. Player behavior in cooperative action games : How communication, cooperation and prosocial behavior affects players behavior

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Erik Sandholt; Mathias Östergren; [2023]
    Nyckelord :Behavior; Communication; Cooperative; Difficulty; Prosocial; Qualitative Research; Teamwork; Video gam; Beteende; Kvalitativ Efterforskning; Kommunikation; Kooperativa; Lagarbete; Prosocial; Svårighet; Video spel;

    Sammanfattning : This thesis examines what game designs cause players to exhibit communication, cooperation and prosocial behavior towards each other in cooperative action games. This study used qualitative research methods to analyze a cooperative action game called Warhammer: Vermintide 2 as a case study. The gathering of data is done through Stimulated recall. LÄS MER

  2. 2. When You Wish Upon a Character Banner: An Exploratory Discourse Analysis of a Genshin Impact Player Community

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Sophia Al-Nawasreh; Alex Andersson; [2022]
    Nyckelord :gacha; Genshin Impact; community of practice; gaming communities; Discord communities; F2P; free to play; gacha; Genshin Impact; praxisgemenskap; spelgemenskaper; Discord-gemenskaper; F2P; free to play;

    Sammanfattning : An exploratory discourse analysis was performed on a community of practice based on Discord, an instant messaging platform. The community of practice is a group of gamers (people who play video games), dedicated to the cross-platform free-to-play game Genshin Impact. LÄS MER

  3. 3. Spelarbeteende : Och hur det påverkas av erfarenhet från andra genrer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Lukas Engholm; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Undersökningen använder sig av observation med observatören som deltagare som insamlingsmetod. Det innebär att testpersonerna är medvetna om studiens syfte och att de blir observerade. LÄS MER

  4. 4. How do the mechanics of honor systems in competitive games facilitate or hinder a toxic game aesthetic?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Lukas Larsson; Anton Kim Johnsson; [2021]
    Nyckelord :Toxic Behavior; Toxic game aesthetic; Endorsement system; Honor level system;

    Sammanfattning : Mängden människor som spelar datorspel ökar, och det gör även bekymmerna om den ökande ‘toxiciteten’ inom tävlings inriktade online spel, som League of Legends och Overwatch. Detta är ett beteende som både Blizzard och Riot Games har erkänt och därmed har utvecklat mer avancerade system som har som syfte att stimulera positivt beteende istället för att bara straffa negativa beteenden. LÄS MER

  5. 5. Horror game design – what instills fear in the player? : A study on the effects of horror game design theories and level design patterns on player behaviour in a horror environment.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Tobias Årnell; Nikola Stojanovic; [2020]
    Nyckelord :Level Design; Horror; Video Games; Stimulated Recall; Original Game; Nivådesign; Skräck; Videospel; Stimulated Recall; Originalspel;

    Sammanfattning : This research paper aimed to study how to make a scary horror game and what in turn makes these games scary. This study utilizes an original game called The House specifically designed and created by us. LÄS MER