Sökning: "spelbarhet"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade ordet spelbarhet.

  1. 6. Controllable Procedural Game Map Generation using Software Agents and Mixed Initiative

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Oskar Aderum; Jonathan Åkerlund; [2016]
    Nyckelord :Procedural Content Generation; PCG; Software Agents; Stochastic Agents; Deterministic Agents; Mixed Initiative; Computer-Aided Design; CAD; Proof-of-Concept;

    Sammanfattning : Processen att skapa innehåll till digitala spel för hand är kostsamt och tidskrävande. Allteftersom spelindustrin expanderar ökar behovet av att minska produktionskostnaderna. En lösning på detta problem som det forskas om idag är procedurell generering av spelinnehåll. LÄS MER

  2. 7. Heuristiker för digitala spel : En studie om Game Approachability Principles

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Patric Lindbergh; [2014]
    Nyckelord :Heuristik; Användbarhet; Spelbarhet; Åtkomlighet; GAP;

    Sammanfattning : Detta arbete har utformats för att besvara frågeställningen: ”Kan Game Approachability Principles (GAP) upptäcka användbarhets-, spelbarhets- och åtkomlighetsproblem i tidiga stadier av utvecklingsprocessen av ett spel?”. Teorier om användbarhet, åtkomlighet, spelbarhet, olika utvärderingsmetoder och användartestning samt Game Approachability Principles studerades för att skapa en teoribildning inom området. LÄS MER

  3. 8. Ergonomic fingerings for guitar chordsequences

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Christoffer Dahlgren; Sebastian Grahn; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : An algorithm has been developed which generates fingeringsfor guitar chord sequences using a cost minimizing function.The performance of the algorithm was evaluated by two professional guitarists and the results indicate that the approach gives viable solutions. LÄS MER

  4. 9. Vem gör spel för mig? : om diskursiv kamp och heteronorm på spelsidan Gamereactor

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Centrum för genusvetenskap

    Författare :Kristoffer Zetterberg; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Gamereactor beskriver sig på sin hemsida som Europas största speltidning. Syftet med den här studien har varit att undersöka vad som får möjlighet att synas på hemsidan och på vilka villkor det får ta plats, d.v.s. LÄS MER

  5. 10. Heuristiker för Sociala Spel : En studie om design och utvärdering av sociala digitala spel

    Kandidat-uppsats, Sektionen för Informationsvetenskap, Data– och Elektroteknik (IDE)

    Författare :Hampus Ramstedt; Jari Thorup Palo; [2012]
    Nyckelord :Social games; Heuristics; Sociability; Playability; Sociala spel; Heuristiker; Sociabilitet; Spelbarhet;

    Sammanfattning : Sociala digitala spel har ökat i popularitet sedan genren etablerades år 2007. Sociala spel är en vardag för många människor och återfinns på- eller runtomkring sociala nätverk, exempelvis Facebook. För att skapa kvalitativa sociala spel kan tydliga direktiv användas för hur design och utvärdering ska genomföras. LÄS MER