Sökning: "spelbarhet"
Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade ordet spelbarhet.
6. Controllable Procedural Game Map Generation using Software Agents and Mixed Initiative
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Processen att skapa innehåll till digitala spel för hand är kostsamt och tidskrävande. Allteftersom spelindustrin expanderar ökar behovet av att minska produktionskostnaderna. En lösning på detta problem som det forskas om idag är procedurell generering av spelinnehåll. LÄS MER
7. Heuristiker för digitala spel : En studie om Game Approachability Principles
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Detta arbete har utformats för att besvara frågeställningen: ”Kan Game Approachability Principles (GAP) upptäcka användbarhets-, spelbarhets- och åtkomlighetsproblem i tidiga stadier av utvecklingsprocessen av ett spel?”. Teorier om användbarhet, åtkomlighet, spelbarhet, olika utvärderingsmetoder och användartestning samt Game Approachability Principles studerades för att skapa en teoribildning inom området. LÄS MER
8. Ergonomic fingerings for guitar chordsequences
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : An algorithm has been developed which generates fingeringsfor guitar chord sequences using a cost minimizing function.The performance of the algorithm was evaluated by two professional guitarists and the results indicate that the approach gives viable solutions. LÄS MER
9. Vem gör spel för mig? : om diskursiv kamp och heteronorm på spelsidan Gamereactor
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Centrum för genusvetenskapSammanfattning : Gamereactor beskriver sig på sin hemsida som Europas största speltidning. Syftet med den här studien har varit att undersöka vad som får möjlighet att synas på hemsidan och på vilka villkor det får ta plats, d.v.s. LÄS MER
10. Heuristiker för Sociala Spel : En studie om design och utvärdering av sociala digitala spel
Kandidat-uppsats, Sektionen för Informationsvetenskap, Data– och Elektroteknik (IDE)Sammanfattning : Sociala digitala spel har ökat i popularitet sedan genren etablerades år 2007. Sociala spel är en vardag för många människor och återfinns på- eller runtomkring sociala nätverk, exempelvis Facebook. För att skapa kvalitativa sociala spel kan tydliga direktiv användas för hur design och utvärdering ska genomföras. LÄS MER