Sökning: "speldesigner"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet speldesigner.

  1. 1. Game Over? : En kvalitativ undersökning gällande kommunikationsproblemmellan speldesigners och ljuddesigners

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Diego Chumpitaz Chavez; [2021]
    Nyckelord :Kunskap; tyst kunskap; disciplin; kommunikation; projektstyrning; speldesigner; ljuddesigner.;

    Sammanfattning : Det huvudsakliga syftet med denna undersökning är att bidra med en förståelse kringpotentiella kommunikationsproblem under processen av ett spelskapande mellanspeldesigners och ljuddesigners. Detta fullföljdes genom kvalitativa djupintervjuer medhjälp av en halvstrukturerad metod och vissa tillägg av mina egna upplevelser, medandra ord en autoetnografi. LÄS MER

  2. 2. Grafikers roll i spelutvecklingsprojekt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Joakim Sommar; [2017]
    Nyckelord :Art; artist; game; gamedevelopment; gamingindustry; graphic; roles; Artister; grafik; grafiker; roller; spel; spelbranschen; spelutvecklingsprojekt;

    Sammanfattning : Föreliggande studie har till syfte att ge en övergripande bild av grafikers roll i spelutvecklingsprojekt, inom den svenska spelbranschen. Med grafiker avses alla roller med inriktning på de visuella delarna i spelutveckling. LÄS MER

  3. 3. Kommunikationsproblem i dagens spelbransch för en ljuddesigner

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Viktor Höckerbo; [2016]
    Nyckelord :Ljuddesigner; Speldesigner; Kommunikationsproblem; Kvalitativa Intervjuer; Autoetnografi; Barriärmodellen; Spelbranschen;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen beskriver de kommunikationsproblem som kan uppstå mellan speldesigner och ljuddesigner, under arbetet i ett spelprojekt. För att samla in relevant data har jag använt mig utav två olika metoder. Den största vikten läggs på kvalitativa intervjuer men uppsatsen innehåller även en autoetnografisk beskrivning. LÄS MER

  4. 4. Bemästra en spelkontroll : Hur användandet av en spelkontroll kan bli en automatiserad kognitiv process

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Martin Karlsson; [2011]
    Nyckelord :spelkontroll; automatiserad kognitiv process; speldesign; inlärning;

    Sammanfattning : För en speldesigner är det viktigt att ha kunskaper om hur människan fungerar. Det är av yttersta vikt vid skapande av spel att kontrollen fungerar som ett hjälpmedel för spelaren då det är verktyget för att kommunicera med spelet. LÄS MER

  5. 5. Rasism i spel : En undersökning i konsten att balansera på en tråd av kontemporär politisk korrekthet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Damir Buco; [2010]
    Nyckelord :spel; dataspel; datorspel; rasism; designdokument; etnicitet;

    Sammanfattning : Detta är en C-uppsats i ämnet medier: Dataspelsutveckling som ska leda till min filosofie kandidatexamen. Då de etiska frågeställningarna, speciellt rasism, vid utvecklande av spel har väckt mitt intresse valde jag att skriva en C-uppsats med fokus på detta ämne. LÄS MER