Sökning: "spelelement"

Visar resultat 16 - 20 av 82 uppsatser innehållade ordet spelelement.

  1. 16. Feasibility of a program that helps evaluate the effects of gamification

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Harald Olin; Toto Roomi; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Gamification is a modern concept which refers to the act of adding game elements to a nongame environment. Especially interesting is gamification when applied to a learning environment in the form of game based learning (GBL). GBL has proven to be successful and increases both student motivation and student result. LÄS MER

  2. 17. Gamification i produktivitetsapplikationer - En kvalitativ studie om vilka spelelement som har störst påverkan för användares motivation.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Jonas Rosshagen; Rany Yasso; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 18. Effects of gamification elements in math software for children

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Felicia Flod; [2023]
    Nyckelord :Gamification; game-based learning; leaderboards; badges;

    Sammanfattning : Mathematics is a subject many children find challenging and uninteresting. This is highly problematic because of its use in work and everyday life. Some schools are implementing game-based learning to increase the younger students’ positive relation towards mathematics. An example of a game that uses learning through play is Magical Garden. LÄS MER

  4. 19. Gamification i produktivitetsapplikationer - En kvalitativ studie om vilka spelelement som har störst påverkan för användares motivation.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Jonas Rosshagen; Rany Yasso; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 20. En ekokritisk analys av hur A Short Hike tränar spelaren i hållbara värderingar

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Manfred Dahl; Felix Wallin; [2023]
    Nyckelord :spel; hållbara värderingar; Self-transcendence; Self-enhancement;

    Sammanfattning : The world is facing an ecological crisis, and it is essential that we transition to a sustainable culture and sustainable behavior. At the same time, the gaming industry produces games that largely contradict these principles. LÄS MER