Sökning: "spelgenre"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet spelgenre.
1. Bland tysta hus och mörka skogar : En slavisk spelgenreanalys
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Spel från andra kulturer har länge varit ett intressant ämne att utforska. Denna kvalitativa textanalys undersöker spelen Pathologic och Darkwood med fokus på hur de presenterar skräckgenren på olika okonventionella sätt. LÄS MER
2. Skräckspelets klingandes värld : En studie om hur musikalisk ljuddesign påverkar perceptionen
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Föreliggande arbete har undersökt musik och ljuds roll i skräckspel och dess olika komponenter. De perspektiv som lyfts fram utgår från tre olika yrkesroller inom spelbranschen; kompositörer, ljuddesigners och programmerare. LÄS MER
3. ATT SPELA RIKTIGA SPEL : Vad spelare tycker om att spela incremental-spel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Incremental-spel är en spelgenre som innehåller spel med mycket enkla spelmekaniker (Cutting, Gundry & Cairns 2019). De har utvecklats som satir av trender på spelmarknaden (Bogost 2010; Deterding 2016), och har anklagats för att inte vara riktiga spel (Cutting, Gundry & Cairns 2019; Deterding 2016; Purkiss& Khaliq 2015). LÄS MER
4. Hur påverkas spelarens flow om en vägplanerings-AI implementeras : Inverkan av vägplanerings-AI på spelarens flow i tornförsvarsspel jämfört med en linjär väg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Tornförsvar är en lättillgänglig spelgenre för spelare med ingen eller litenspelerfarenhet. I denna studie användes olika vägplaneringsmetoder för att undersöka inverkan på flow. I rapporten diskuteras hur implementationen av en artificiell intelligens som kontrollerar vägplaneringen i ett tornförsvarsspel påverkar spelarens flow. LÄS MER
5. The iterative construction process of a spectator interface for Competitive Multiplayer Online Battle Arena (MOBA) Game : What to consider when designing a spectator interface
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)Sammanfattning : Electronic sport or esport is a trend that involves playing competitive video games professionally. Traditional sports and esport have been compared to each other because of their similarities. Esport has grown in terms of viewership. Every year more spectators get interested and the number rises. LÄS MER