Sökning: "spelglädje"

Visar resultat 6 - 10 av 20 uppsatser innehållade ordet spelglädje.

  1. 6. ”Det är ingen likvärdig skola eftersom lärare tolkar styrdokumenten olika”-Lärares uppfattningar kring bedömning i musik i årskurs 4–6.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Emelie Johansson; [2019-03-11]
    Nyckelord :Bedömning; musikundervisning; konstnärligt uttryck; verktyg; Lgr11;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka musiklärares resonemang kring bedömning i musik i årskurs 4–6 för att få mer kunskap om vad de anser vara viktigt att undervisa om i musik och vad de anser om bedömning av elevers kunskaper och musikaliska uttryck. I bakgrunden presenteras styrdokumenten för årskurs 4–6 i musik och de olika delarna lärarna har att förhålla sig till i sin bedömning. LÄS MER

  2. 7. Underlätta Spelglädje för Seniorer i Digitala Spel

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Beatrix Moroz; Henrik Norinder; [2017]
    Nyckelord :Digitalt; Spel; Senior; Frågesport; 2D; Plattform; Design; Anvisning;

    Sammanfattning : Denna rapport kan användas som en vägledning för utvecklare vid skapandet av ett digitalt underhållandespel för seniorer. Denna vägledning baserar sig på en prototyp utvecklat för Android surfplatta. Ispelprototypen är målet att resa från södra till norra Sverige. LÄS MER

  3. 8. Implementing Digital Fun : Locating success factors in PC games

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Jonathan Smårs; [2016]
    Nyckelord :Software; Success factors; Game design; PC games; PLEX framework;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to explore the technical implementation of common game design theory in successful PC games today. The study uses a quantitative study to analyze 23 modern successful PC games to identify common success factors which are connected to Arrasvuors et al. LÄS MER

  4. 9. En studie om Flow i ett bowlingspel

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system

    Författare :Ramail Odisho; [2015]
    Nyckelord :Flow; GameFlow; Unity; Unity3d; Mihaly Csíkszentmihályi; Owen Schaffer; spelglädje; spelmotor; spel;

    Sammanfattning : Detta projekt har gått ut på att förstå det psykologiska begreppet Flow teoretiskt för att sedan praktiskt implementera det i ett spel, vars utveckling med spelmotorn Unity också hör till detta projekt. Flow kallas det optimala tillstånd som en människa kan komma in i när den utför en aktivitet och blir helt försjunken i aktiviteten att den glömmer bort viktiga saker som till exempel att gå på toalett. LÄS MER

  5. 10. ”Jag tror att det är bra att blanda…” - En enkätundersökning om för- och nackdelar hos Suzukimetoden och traditionell kulturskoleundervisning.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Christina Matsson; Ida Persson; [2014]
    Nyckelord :Suzukimetoden; traditionell kulturskoleundervisnin;

    Sammanfattning : SammanfattningSyftet med denna uppsats är att utreda om det finns skillnader mellan vuxna orkestermusiker som fått singrundutbildning inom Suzukimetoden, och de som gått i en traditionell kulturskola. De olika musikaliska aspekter somundersökts är gehör, notläsning, improvisation, rytmisk säkerhet, klangbildning samt spelglädje. LÄS MER