Sökning: "spelifiering"

Visar resultat 1 - 5 av 160 uppsatser innehållade ordet spelifiering.

  1. 1. OpenCourse: Gamification in Computer Science Education

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Gustaf Bodin; Elias Ekroth; Tobias Engblom; Filip Linde; Anwarr Shiervani; [2023-03-03]
    Nyckelord :Gamification; Education; Heuristic Evaluation; Desktop Application Development; Spelifiering; Utbildning; Heuristisk Utvärdering; Datorapplikationsutveckling;

    Sammanfattning : Academic degrees in computer science suffer from the highest dropout rates among universities. As a result, there is a lack of technical professionals, which could threaten the digital infrastructure. LÄS MER

  2. 2. Can you get consultants to update their CV more often by asking them how they are doing? : A design study on how behavior changing design can impact consultant CV writing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Agnes Forsberg; [2023]
    Nyckelord :persuasive design; gamification; user-centered design; FBM; enterprise systems; motivation; UX; Double Diamond; CV writing; consultant; övertygande design; spelifiering; användarcentrerad design; FBM; företagssystem; motivation; UX; Double Diamond; CV-skrivande; konsulter;

    Sammanfattning : Consultants do not update their CVs enough - partly because it is boring, partly because they do not have the time, and partly because it requires a lot of detail. Using motivational theories as the base, this thesis tries to improve the consultant CV writing experience using persuasive design and gamification. LÄS MER

  3. 3. Spelar spelelement någon roll? en kvantitativ undersökning på spelifiering i träningsapplikationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Gustav Bengtsson; Karl Fargo; [2022]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : En kvantitativ studie som undersöker olika spelelement inom träningsapplikationer i syftet att skapa en kartläggning över spelelementen. Med bakgrund mot tidigare forskning kring spelifiering och motivation har vi skapat en undersökningsmodell som används för att designa en enkätundersökning. LÄS MER

  4. 4. The Kayamandi Children’s Possibilities and Conditions for Digital Learning : An Ethnographic Minor Field Study Investigating the Digital Learning and Edtech Opportunities for the Primary School Children Living in a South African Township

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lovisa Vitus; [2022]
    Nyckelord :Digital learning; digitalisation; digital literacy; edtech; technology adoption; social stratification; Digitalt lärande; digitalisering; digital kompetens; edtech; teknikantagande; social stratifiering;

    Sammanfattning : The educational system is going through a rapid shift towards digital learning, a phenomenon happening all over the world. This thesis examines the possibilities and conditions for digital learning amongst primary school children living in the township Kayamandi in Stellenbosch, South Africa. LÄS MER

  5. 5. Motion och motivation : En intervjustudie om hur spelifiering i hälsoapplikationer påverkar medarbetarengagemang

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Gustav Jonsson; Alexander Sjödin; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Motivated and engaged employees has a great influence on the performance of a company. Apopular design strategy that has been created to achieve motivated and engaged employees isgamification. There is, on the other hand, research showing that gamification could havenegative effects on the well-being of people. LÄS MER