Sökning: "spelindustrin"
Visar resultat 16 - 20 av 91 uppsatser innehållade ordet spelindustrin.
16. En utvärdering av Markerless Motion Capture för amatörer
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Motion capture(“MoCap”) has been used for a long time in the movie and videogame industries to animate digital characters. This technology commonly requires a studio and expensive stationary equipment. However, in recent years markerless MoCap has emerged. LÄS MER
17. Spelutveckling från hemmet. : En studie om Covid-19 pandemins påverkan på anställda i spelindustrin.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Under våren av 2020 blev flera branscher tvungna att skicka hem sina anställda för att arbeta hemifrån som skydd från Covid-19 pandemin. Denna studie undersöker hur anställda inom spelföretag blev påverkade av det nya arbetssättet och vilka problem och fördelar detta innebar för individen. LÄS MER
18. Feature extraction with self-supervised learning on eye-tracking data from Parkinson’s patients and healthy individuals
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Eye-tracking is a method for monitoring and measuring eye movements. The technology has had a significant impact so far and new application areas are emerging. Today, the technology is used in the gaming industry, health industry, self-driving cars, and not least in medicine. LÄS MER
19. Spelar spelare någon roll? Svenska spelares tankar kring och erfarenheter av spelbevarande ur ett arkivperspektiv
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : This master thesis examines positions to long-term preservation of digital games in Sweden. Digital games are a new artform and type of cultural heritage but few actions have been taken to preserve them in an institutional context. If nothing is done now digital games risk disappearing very soon. LÄS MER
20. MonoGenjin : En praktisk undersökning av 2D spelmotors- och spelutveckling
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Spelindustrin är gigantisk och kontinuerligt växande, där detta inkluderar spelutveckling samt spelande av spel. Detta medför att en betydande mängd akademiker i sina yrkesliv kommer att beröra ämnesområdet spelutveckling. LÄS MER